۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۳۱۴۹۸۰

خطیبان جمعه عراق از افزایش تعطیلات و ادامه بحران آب انتقاد کردند

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق از طرح پارلمان برای افزایش تعطیلات و همچنین عدم تدبیر دولت برای کاهش بحران آب انتقاد کردند.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ مهدی الناصری، خطیب جمعه شهر ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشیخ عباس الکبیر برگزار شد، خواستار حل مشکلات زیاده خواهان شد و تاکید کرد که دولتمردان باید مطابق قانون و به صورت جدی با آنان برخورد کنند.


وی از سیاست دولت در تقسیم آب انتقاد کرد و گفت: عدم سیاستگذاری صحیح در توزیع و تقسیم آب موجب شده است که سد استان موصل با کم آبی مواجه شود.


خطیب جمعه ناصریه تصریح کرد: فکر ساخت سد در استان‎های شمالی عراق با اهداف سیاسی و در جهت محروم ساختن استان‎های جنوبی عراق از آب تشکیل شده بود.


وی خواستار رعایت مساوات در اجرای قانون شد و خاطرنشان کرد که حکومت مرکزی عراق پس از سرنگونی حکومت دیکتاتوری گذشته تخفیف و امتیازهای برای اعطای مالیات اقلیم کردستان قائل شده بود که اکنون با توجه به مشکلات اقتصادی ادامه این سیاست به نفع ملت نیست.


خطیب جمعه بغداد از افزایش تعطیلات انتقاد کرد


حجت الاسلام شیخ سلام الربیعی، خطیب جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، از قانون تعطیلی رسمی 75 روز در سال که هفته گذشته به صحن پارلمان عراق رفته بود انتقاد کرد و گفت: طبق این قانون در هر سال به طور رسمی 75 روز تعطیلی خواهیم داشت و با احتساب تعطیلات غیر رسمی که به علل مختلف مانند گرما، سرمای هوا و بارش باران به نزدیک 100 روز در سال می رسد و این بدان معناست که یک سوم سال، کشور با تعطیلی مواجه است.


وی خسارت تعطیلی 7 روز را معادل 30 میلیون دینار عراقی توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: در سایر کشورها مناسبت‎های دینی و ملی را تعطیل می کنند که این اقدام آنان امری پسندیده است ولی زیاده روی در آن ضرر اقتصادی و اجتماعی بسیار دارد.


شیخ الربیعی به انتقاد از سخنان برخی از وزیران خارجه کشورهای بزرگ جهان پرداخت و تصریح کرد: سخنان بعضی از سیاستمداران و وزیران خارجه برگرفته از نقشه پنهان آنان برای تقسیم سوریه به سه قسمت، سکولارها، کردها و طرفداران بشار اسد رییس جمهور فعلی این کشور است.


وی عراق را در معرض خطر تقسیم دانست و ادامه داد: این نقشه‎ها فقط برای یک کشور مانند سوریه نیست و به سایر کشورهای منطقه نیز نفوذ خواهد کرد./994/ب901/د

ارسال نظرات