۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۳۱۵۵۰۹
از سوی حزب الله؛

مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در لبنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سی‌و‌هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی حزب الله در «بعلبک» گرامی داشته شد.
لبتان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سی‌و‌هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با برگزاری مراسمی به همت جنبش مقاومت اسلامی لبنان(حزب‌الله) در «بعلبک» گرامی داشته شد.


در این مراسم که عصر روز گذشته، 18 بهمن در بعلبک برگزار شد؛ «محمد فتحعلی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، شماری از نمایندگان پارلمان، شیخ «محمد یزبک»، رییس شورای شرعی حزب‌الله، شماری از کشیشان طوایف مسیحی لبنان، «عمار الموسوی»، مسؤول ارتباطات بین‌المللی حزب‌الله و جمع کثیری از اهالی بعلبک حضور داشتند.


سفیر ایران در این مراسم طی سخنانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سایه رهبری فرزانه «سیدعلی خامنه‌ای» و دولت حسن روحانی همچنان بر عهد و پیمان امام خمینی(ره) بوده و همه ملت‌های آزاده از جمله ملت‌‌های عربی و اسلامی منطقه را در دستاوردهای مبارک کشورمان شریک می‌داند.


وی محبت را پیام ایران به همه ملت‌ها به منظور تحکیم روابط برادرانه و انسانی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان طرفدار حق ملت‌های آزاد در زمینه دفاع از کرامت، عزت، آزادی، اصول و ارزش‌های مشروع خودشان است.


سفیر ایران در بیروت همچنین بر حق ملت‌های لبنان و فلسطین، مقاومت و رویارویی با تهدید اشغالگران صهیونیست تأکید کرد. وی ملت ایران را شایسته پیروزی و موفقیت خواند و با اشاره به مرام ضد استکباری ایرانیان، تاکید کرد که تهدیدهای قدرت‌های شرف و غرب ذره‌ای بر ایران اسلامی تاثیر نخواهد گذاشت.


در همین راستا، کشیش «رحمه» طی سخنانی تصریح کرد: بسیار مسروریم که امروز با لغو تحریم‌ها به دنیا ثابت شد که همچنان به ایران اسلامی نیازمند بوده و باید حقوق این کشور را به رسمیت بشناسد. ما مطمئنیم که ایران، کشوری که انقلاب خود را بر پایه ارزش‌های مسالمت‌آمیز اسلامی بنا نهاده به همسایگان خود به‌ویژه لبنان از زاویه همین تسامح و برادری نگریسته و روابط خود را نیز بر پایه ارزش‌هایی چون صداقت، منافع مشترک و آزادی تعیین سرنوشت پایه‌گذاری کرده است.


وی در پایان بر تحکیم روابط، احترام به آراء و حکومت‌رانی بر پایه منطق و رعایت حق بدون ظلم و خودرأیی تاکید کرد و گفت: ظلم ظالم در حق مظلوم نابخشودنی است و این ادای حق و حقوق است که همواره منجر به شکوفایی جامعه بشری، رشد، توسعه و نیز صلح و دوستی می‌شود و همین صلح و خیر است که به‌عنوان فصل مشترک بین ادیان، تمدن‌ها، دولت‌ها و ملت‌ها در هر زمان و مکانی مطرح بوده و از همین جا به همه جهانیان اعلام می‌کنیم که دو کشور لبنان و ایران با همکاری و پایه‌های مشترک برای فردایی بهتر در خاورمیانه تلاش خواهند کرد.
/982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات