۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۳۱۵۷۱۷
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

کینه و حسد دین را ضایع می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: کینه و حسد هر دو دین را از بین می‌برند چرا که ریشه هر دو یکی است.
ري‏شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم امروز در درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: در مکارم الاخلاق، امام سجاد(ع) از خداوند متعال درخواست می‌کند که پروردگارا حسد اهل بغی را نسبت به من تبدیل به مودت کن.

 

 

وی افزود: بغی به معنای تجاوز، سرکشی و ستم است و حسد به معنای آن است که انسان آرزو کند نعمتی را که فرد استحقاق و شایستگی آن را دارد ضایع کند؛ چه بسا فرد حسود تلاش می‌کند که آن نعمت از آن شخص گرفته شود.

 

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بیان داشت: حسادت از جانب خداوند بسیار نکوهش شده است، حضرت علی(ع) می‌فرمایند حسد بدتر از مرض است؛ جای دیگر می‌فرمایند چقدر این حسد عادل است به این معنا که نخستین کاری که می‎کند قبل از ضرر به محسود، حاسد را بیمار می‌کند.

 

 

این مفسر قرآن کریم ابراز کرد: در روایت است حسد دین انسان را به خطر می‌افکند بسیاری از این اختلافات به ویژه در زمینه سیاسی بسیار دیده می‎شود به لحاظ حسادت است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری اظهار داشت: کینه و حسد هر دو دین را از بین می‌برند چرا که ریشه هر دو یکی است؛ آتش همانطور که هیزم را می‌بلعد حسد نیز دین انسان را از بین می‌برد به همین دلیل امام سجاد(ع) از خداوند درخواست می‌کند که حسد دیگران را نسبت به او، به مودت تبدیل کند./813/202/ب1

ارسال نظرات