۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۱۶۹۷۷
رییس دانشگاه اسلامی قرقیزستان:

اسلام مخالف هر گونه افراط و تفریط است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه اسلامی قرقیزستان با اشاره به اینکه اسلام مخالف افراط‌گرایی است، گفت: اسلام هر گونه افراط و تفریط را کاملاً رد کرده است.
نشست

 

به گزارش خبرگزاری رسا،مقامات دینی قرقیزستان که برای سفر یک هفته‌ای به شهرهای مختلف روسیه سفر کرده اند امروز در مسجد مرکزی مسکو با شهروندان این جمهوری دیدار کردند.

 

در این دیدار «عبدالشکور نارماتوف» رییس دانشگاه اسلامی قرقیزستان در مورد برخی مسائل دینی،اجتماعی و فرهنگی برای حضار سخنرانی کرد.

 

رییس دانشگاه اسلامی قرقیزستان با اشاره به پدیده شوم افراط گرایی افزود: اسلام، مذهب میانه رو بوده و هر گونه افراط و تفریط را کاملا رد کرده است.

 

وی رعایت قانون روسیه و احترام به شهروندان کشورهای مختلف در این کشور را از جمله موضوعات مهم برشمرده و عنوان کرد: همگی باید این اصل را رعایت و به آن احترام بگذاریم.

 

 این سفر از طرف شورای مفتیان روسیه و نماینده مفتیات قرقیزستان در این کشور سازماندهی شده بود و قرار است تا اوضاع فعلی کارگران قرقیزستان در روسیه مورد بررسی قرار گیرد.

 

سخنرانی رییس دانشگاه اسلامی قرقیزستان در مسجد مسکو در حالی صورت گرفت که این مسجد برای 10 هزار نفر گنجایش دارد و سایر شرکت‌کنندگان در اطراف مسجد به سخنرانی‌ها گوش دادند./982/ب102/د

ارسال نظرات