۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۳۱۷۱۰۹
مدیر حوزه های علمیه استان همدان:

مردم نباید از مسأله استکبار ستیزی غفلت کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه استان همدان گفت: یکی از تعالیم مهم اسلام که در قرآن و روایات به آن تأکید زیادی شده است مسأله استکبار ستیزی و کفزستیزی است که انسان باید تا پای جان در برابر آن ایستادگی کند.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه های علمیه استان همدان در سلسله نشست های گفتمان دینی که در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد با اشاره به حرکت انسان برای گرایش به خدامحوری، گفت: هدف انبیا رستگاری انسان است تا انسان به اوج قله توحید برسد و به همین خاطر اولین شعار انبیا شعار توحیدی بود.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: شرکت مردم در راهپیمایی مشت محکمی بر دهان یاوه گویان است و نشان می دهد که مردم بیش از پیش حامی این نظام و آرمان های گران بهای آن هستند.
 
وی در ادامه به روایت امام رضا(ع) در نیشابور اشاره کرد و افزود: اسلام احیاگر روح معنوی انسان است و بنای اسلام بر سه عنصر احکام، عقائد و اخلاق استوار است.
 
مدیر حوزه های علمیه استان همدان تأکید کرد: یکی از تعالیم مهم اسلام که در قرآن و روایات به آن تأکید زیادی شده است مسأله استکبار ستیزی و کفزستیزی است که انسان باید تا پای جان در برابر آن ایستادگی کند.
 
وی به زندگی انبیایی همچون حضرت ابراهیم و حضرت موسی اشاره کرد و گفت: همه انبیا راز و ونیاز و عبادت خود را با خداوند متعال همواره به صورت ویژه انجام می دادند اما مسأله ای که در قران به آن نگاه ویژه ای شده است مسأله استکبارستیزی این بزرگواران است.
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی به سیره پیامبر اکرم(ص) در دوران بعثت اشاره کرد و گفت: در دوازده سال اول بعثت پیامبر به خاطر آزار و اذیت مشرکان بستری مناسبی برای استکبار ستیزی وجود نداشت اما با حضور ایشان در مدینه این بستر مهیا و فراهم شد.
 
وی مهم ترین و نخستین گام برای استکبار ستیزی را حضور و بیعت مردم با ولایت وامامت دانست و خاطر نشان کرد: امروز بیعت با امام و ولایت فقیه ،بیعت با رسول الله است و این امری است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در روز نوزده دی فرمودند.
 
مدیر حوزه های علمیه استان همدان یادآور شد: تشکیل حکومت به تنهایی هدف نیست اما برای اجرای احکام اسلام گریزی از تشکیل حکومت وجود ندارد و این امر لازمه استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفین و مبارزه با مستکبران عالم است./979/202/ب1
ارسال نظرات