۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۱۷۱۷۲

دیدار مقامات بلند پایه کلیسای کاتولیک آمریکا با مراجع تقلید نجف اشرف

خبرگزاری رسا ـ مقامات بلند پایه کلیسای کاتولیک آمریکا ضمن زیارت حرم مطهر حضرت علی (ع) با مراجع تقلید نجف دیدار و گفت‎وگو کردند.
ديدار مقامات بلند پايه کليساي کاتوليک با مراجع ديدار مقامات بلند پايه کليساي کاتوليک با مراجع ديدار مقامات بلند پايه کليساي کاتوليک با مراجع

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، تئودور مک کاریک، کاردینال کلیساى کاتولیک ایالات متحده آمریکا، جان برایسون شِن، اسقف کلیسا و به همراه نماینده مؤسسه فرهنگی اسلامی آیت الله خوئى در آمریکا که به نجف اشرف سفر کرده اند به زیارت بارگاه مطهر علوی مشرف شدند و با مراجع، علما و مسؤولان عراق دیدار و گفت‎وگو کردند.


وی در ابتدا با حضرت آیت الله شیخ اسحاق فیاض از مراجع نجف دیدار کرد و به بررسی آخرین رویدادهای منطقه پرداخت.


حضرت آیت الله فیاض در این دیدار تصریح کرد: کشتار انسان‎های بی‎گناه و انجام اقدام‎های تروریستی جایگاهی در اسلام ندارد.


وی افزود: آنچه که این روزها در کشورهای منطقه از کشتار و قلع و قمع مردم مشاهده می کنیم از چهره اسلام حقیقی به دور است.


کاردینال کلیسای کاتولیک آمریکا سپس به دفتر حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم رفت و با وی دیدار و گفت‎وگو کرد.


حضرت آیت الله حکیم ضمن اشاره به توصیه و سفارش‎های ائمه (ع) و علما بر دوری از کشتار انسان‎های بی‎گناه و اقدام‎های تروریستی تصریح کرد: متاسفانه این روزها در جهان شاهد اقدام‎های تروریستی هستیم، این گونه اقدام‎ها به دور از اسلام حقیقی و اصیل است.


همچنین مک کاریک و هیأت همراهش با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف دیدار کرد.


حضرت آیت الله نجفی ضمن تاکید بر مشترکات اسلام و مسیحیت گفت: اسلام و مسیحیت آیین و دستورات مشترک بسیاری مانند انتشار محبت و صلح در جهان بسیار دارند.


وی افزود: پیامبر اکرم (ص) به ما آموخته است که دیگران را همان طور که خودتان دوست دارید، دوست بدارید و به آنان علاقه داشته باشید.


این مرجع تقلید، اسلام را دین عقل و منطق خواند و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشترکات بین اسلام و مسیحیت تاکید بر حفظ جان انسان‎های بی گناه است.


وی نسبت به دوری مردم از تعالیم الهی ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: متاسفانه مردم از تعالیم الهی و آسمانی دور شدند. ما به قدرت الهی و آنچه که رسولانش برای امت‎های ارسال کرده است، ایمان داریم.


حضرت آیت الله نجفی سیاست نامطلوب را یکی از عوامل اصلی انتشار تروریسم در جهان دانست و تاکید کرد که علمای دین باید مردم خود را از عوامل گسترش و ایجاد تروریسم در جهان اگاه کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات