۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۳۱۷۷۸۷
آیت الله علوی گرگانی خواستار شد؛

لزوم هماهنگی مؤسسات خیریه و کمیته امداد در کمک به محرومان و مستمندان

خبرگزاری رسا ـ حضت آیت الله علوی گرگانی خواستار تعامل و هماهنگی مؤسسه خیریه و کمیته امداد در خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه شد و تحقق این مهم را در بهبود خدمات رسانی بسیار مؤثر عنوان کرد.
ديدار محسن رضايي با آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای مجمع هماهنگی مؤسسات خیریه استان قم با اشاره به آیه 37 سوره روم اظهار داشت: خداوند گروهی را که متصدی امور خیر هستند را مژده رستگاری می‌دهد زیرا ارزش هر کاری به این است که برای خدا باشد.

 

وی با اشاره به کسانی که در مسیر خیر قرار گرفته‌اند، ابراز داشت: حضرت علی(ع) فرمودند که بهتر از خود خیر آن کسی است که خیر را انجام می‌دهد و زیباتر از خود زیبایی، گوینده زیبایی است و از علم بالاتر کسی است که حامل علم است و خداوند هم می‌فرماید کسانی که فاعل خیر هستند رستگار خواهند شد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که در کشور در دو کار هماهنگی کم است، خاطرنشان کرد: یکی کارهای نویسندگی و چاپ کتاب و مجلات است که خیلی کار تکراری می‌شود و زیاد اسراف می‌شود و یکی هم امور خیریه است که اگر ما بتوانیم هماهمنگ کنیم کارهای تکراری کم ‌شود رسیدگی به مستمندان بهتر می‌شود.

 

وی با اشاره به لزوم حفظ آبروی نیازمندان در کمک به آنها اظهار داشت: خوب است که مسؤولان کمیته امداد و مؤسسات خیریه با مراجع ارتباط داشته باشند تا بدین طریق کمک های بهتری به مستمندان و نیازمندان انجام شود.

 

استاد برجسته حوزه علمیه به محسنات ارتباط مؤسسه‌های خیریه با مراجع اشاره و خاطرنشان کرد: خانواده‌های نیازمندی هستند که به مراجع مراجعه می‌کنند و پیش هر کسی دست دراز نمی‌کنند و آبرومندانه رفع نیاز می‌کنند و از طرفی هم شخصیت مراجع حفظ می‌شود و دست مراجع در جوابگویی به مردم باز می‌شود و در کنار آن رهنمودهایی را هم به مردم می‌کنند و ثواب این کار هم به مسؤولان کمیته امداد و سایر مؤسسات خیریه می‌رسد.

 

وی با اشاره به این که مراجع پشتوانه معنوی مؤسسات خیریه هستند، یادآور شد: باید جلساتی برگزار شود و به صورت دو طرفه همکاری صورت گیرد زیرا با این کار هم وجهه مراجع حفظ می‌شود و هم وجهه مؤسسات خیریه بیشتر می شود و منجر به اعتلای اسلام در میان مردم می‌شود./843/پ202/ج

ارسال نظرات