۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۳۱۸۸۹۸
اسپوتنیک:

داعش از موشک‎های مجهز به مواد شیمیایی خطرناک استفاده می‎کند

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری اسپوتنیک از استفاده تروریستی های داعشی از موشک های حاوی مواد شیمیایی خطرناک در فعالیت های تروریستی خود در عراق و سوریه خبر داد.
نفت داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری اسپوتنیک امروز (جمعه) در گزارشی اعلام کرد که خبرنگار این رسانه توانسته است ویدئوی اختصاصی انبارهای سلاح شیمیایی مورد استفاده در عملیات تروریستی گروه تروریستی داعش علیه نظامیان و افراد غیر نظامی در عراق را به دست آورد.


خبرنگار اعزامی اسپوتنیک به عراق خاطرنشان کرد: اعضای بسیج مردمی استان الانبار عراق دو انبار سلاح شیمیایی را در غرب شهر رمادی کشف کردند که پیش از این تحت کنترل تروریست های داعشی قرار داشتند.


در این ویدئو یکی از افسران نیروی بسیج مردمی در مورد گالن های حاوی مواد شیمیایی خطرناک واقع در یک انباری که پیش از این به داعش تعلق داشته و نیز روش استفاده تروریست های داعشی از این مواد در عملیات تروریستی توضیح می دهد.


تعداد زیادی از گالن های حاوی ماده تباه کننده بدن انسان و فلزات به نام موارد شیمایی ضایع کننده پوست و گوشت (طبق طبقه بندی سازمان ملل «Corrosive» UN 1305) در این برنامه مستند مشاهده می شود.


گروه تروریستی داعش در دو سال اخیر در چند مورد از تسلیحات شیمیایی در سوریه و عراق استفاده کرده است. قربانیان این حملات شیمیایی را غالبا غیرنظامیان تشکیل داده اند.


بر اساس اطلاعات موجود تروریست های داعشی مقادیری از مواد شیمیایی خطرناک را در اختیار دارند که بخش عمده ان از ترکیه به دست آورده اند./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات