۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۳۱۸۹۱۳

خطیب جمعه نجف خواستار مشارکت بسیج مردمی در جنگ علیه داعش شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف بر ضرورت اجرای اصلاحات تاکید کرد و گفت: تدوین و اجرای اصلاحات باید مطابق با دیدگاه مراجع تقلید باشد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، بر ضرورت اجرای اصلاحات مطابق با نظر حضرت آیت الله سیستانی تاکید کرد و گفت: اگر اصلاحات مطابق با نظر مراجع تدوین و اجرا نشود، قوانینی که به عنوان اصلاحات وجود دارد نیز باید اصلاح شوند.


وی افزود: مردم منتظر اصلاحات هستند و مرجعیت عالی نسبت به اقدام‎های دولت ناراضی است.


خطیب جمعه نجف اصلاحات را اقدامی ضروری خواند و تصریح کرد: اصلاحات برای آینده این کشور بسیار ضروری است و ما اعتقاد داریم که ملت عراق در صحنه سیاسی و نظامی بارها به پیروزی‎های گوناگون دست یافته است و در آینده نیز با توجه به مشکلات بسیار این پیروزی‎های ادامه خواهد داشت.


وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه نجف اولویت ملت عراق را آزادسازی مناطق اشغالی از چنگال تروریسم دانست و گفت: بسیج مردمی باید در علمیات‎های نظامی و آزادسازی سایر مناطق اشغالی حضور داشته باشد و موجب حفظ اتحاد در بین مجاهدان عراق شود.


حجت الاسلام قبانچی تاکید کرد که بسیج مردمی بارها رشادت و توانایی‎های خود را ثابت کرده و فرماندهان نظامی نیز نسبت به حضور موثر بسیج مردمی در خط مقدم نبرد اذعان کرده اند.


وی آینده اقتصاد عراق را روشن توصیف کرد و اظهار داشت: آینده اقتصاد عراق با وجود کاهش قیمت جهانی نفت و نوسان آن، با توجه به پیش بینی کارشناسان روشن است.


خطیب جمعه نجف بار دیگر نسبت به حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق ابراز نارضایتی کرد و خاطرنشان ساخت: مردم از حضور نظامیان ترکیه و دخالت‎های عربستان در مسائل عراق ناراضی هستند. این مردم در همه صحنه‎ها حاضر و آماده مقابله با دشمنان هستند.


وی در بخش آخر خطبه‎های نماز جمعه نجف به انفجار چند روز اخیر جریان‎های تروریستی و تکفیری در منطقه حضرت زینب (س) در سوریه که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد بسیاری از انسان‎های بی گناه شد، تصریح کرد: این حادثه ناگوار به تنهایی برای اتحاد مردم جهت ایجاد اتحاد جهانی و مبارزه با تروریسم کافی است.


حجت الاسلام قبانچی تاکید کرد که آتش بس کافی نیست بلکه باید از حمایت تروریسم دست برداشته شود و عراق، سوریه، مصر و لیبی را از تروریسم پاکسازی کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات