۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۳۱۸۹۶۸

خطیبان جمعه عراق از عدم توجه دولت به سخنان مراجع تقلید انتقاد کردند

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق نسبت به افزایش مشکلات و بحران در این کشور هشدار دادند و خواستار توجه به دیدگاه مراجع و اجرای اصلاحات در عراق شدند.
خطيبان جمعه عراق
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام علی طالقانی، خطیب جمعه مسجد کوفه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته بر ضرورت اجرای اصلاحات تاکید کرد و گفت: دولتمردان و سیاستمداران که در راس قدرت قرار دارند حاضر به پذیرش طرح اصلاحات نبوده و خواستار ادامه بی عدالتی و ظلم در این کشور هستند.
 
وی به خواسته مردم برای اجرای اصلاحات عادلانه و صحیح در عراق اشاره کرد و افزود: مردم برای آخرین بار به سیاستمداران فرصت اجرای اصلاحات و مبارزه با مفسدان را به آنان می‎دهند تا شاید بتوانند مرهمی بر زخم این ملت بگذارند.
 
حجت الاسلام طالقانی تصریح کرد: مردم بارها خواسته خود مبنی بر اجرای اصلاحات را به سیاستمداران یادآوری کرده‎اند ولی آنان به خواسته مردم گوش نمی دهند و زیر بار این طرح نرفته‎اند.
 
وی خواستار کاهش دخالت آمریکا در عراق شد و خاطرنشان کرد: دولت نباید اجازه مداخله در امور داخلی عراق را به سفارت آمریکا دهد زیرا آنان هیچ گونه صلاح و مصلحتی را برای مردم عراق نمی خواهند.
 
خطیب جمعه ناصریه خواستار توجه به خدمات شهری شد
 
حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری، خطیب جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، خواستار توجه مراکز و اداره‎های خدماتی به افزایش سطح خدمات در شهرها شد و گفت: حکومت‎های محلی و اداره‎های خدماتی در استان باید به ظرفیت‎ها شهرها توجه و خدمات مناسب را با توجه به شرایط اقتصادی کشور به مردم ارائه کنند.
 
وی افزود: حکومت‎ مرکزی بودجه‎ای را برای حکومت‎های محلی جهت افزاش خدمات شهری و توجه به سطح رفاه اجتماعی اختصاص داده است. این بودجه نباید در مسائل غیر امور و مضوعات اختصاصی هزینه شود.
 
خطیب جمعه ناصریه تصریح کرد: حکومت محلی و اداره‎های خدماتی استان می توانند برای تامین منابع اعتباری جهت افزایش خدمات رسانی از خود مردم کمک بخواهند و منابع مالی مناسبی از این راه بتوانند جذب کنند.
 
هشدار خطیب جمعه بغداد نسبت به افزایش بحران در عراق
 
حجت الاسلام عادل الساعدی، خطیب جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزاری شد نسبت به افزایش خطر و آسیب‎های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با توجه به شرایط منطقه و تهدیدهای داخلی و خارجی هشدار داد.
 
وی افزود: عراق مانند کشتی در دریا طوفانی است که با هر بادی به سمتی می رود و هیچ گونه ثبات و احساس مسؤولیتی در سیاستمداران در راستای ایجاد اصلاحات دیده نمی شود.
 
خطیب جمعه بغداد تاکید کرد که از اختلاف‎های موجود در نظام حکومتی عراق بوی فتنه و نفاق می آید که منجر می شود شرایط این کشور بیش از گذشته به سمت بحران حرکت کند.
 
وی از عدم توجه سیاستمداران به سخنان مراجع انتقاد کرد و اظهار داشت: بیش از 13سال است که مراجع نسبت به بحران و مشکلات موجود در عراق هشدار می دهند ولی هیچ کس به آن گوش نمی دهند و چشم‎هایشان را بر روی حقایق عراق بسته‎اند./994/ب912/د
ارسال نظرات