۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۱۸۹۸۳

آخرین اخبار انتخابات از زبان سخنگویان وزارت کشور و هیات مرکزی نظارت

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر کشور از حضور پرشور و آگاهانه ملت در انتخابات تقدیر و اعلام کرد که تا این لحظه هنوز شمارش آرا در هیچ یک از حوزه ها و شهرستان ها آغاز نشده است.
حسينعلي اميري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در ارتباط زنده با بخش خبری ساعت 21 از حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق های رای خبر داد و از بصیرت و زمان شناسی آنان تقدیر کرد.

 

امیری افزود: گزارشات دریافتی ما حکایت از حضور پرشور، آگانه و هوشمندانه مردم در سراسر کشور دارد و واقعا از ملت بصیر تشکر می کنیم.

 

سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: حضور مردم در پای صندوق های رای به حدی بود که حداقل مدت قانونی که 10 ساعت بود تاکنون چهار ساعت تمدید شده است.

 

تفویض اختیار به استانداران درباره تمدید زمان اخذ رای بعد از ساعت 22

وی اضافه کرد: کار اخذ رای بعد از ساعت 22 به استانداران سراسر کشور واگذار شده و تا آخرین نفر که در حوزه های انتخابیه حضور داشته باشند اخذ رای به عمل خواهد آمد تا همه بتوانند از حق شهروندی رای دادن خود استفاده کنند.

 

امیری یادآورشد: زمان اخذ رای در شهرهایی مثل تهران و دیگر کلانشهرها توسط استانداران تمدید خواهد شد، تا آخرین نفری که در حوزه های اخذ رای حضور دارند با هماهنگی هیات نظارت شورای نگهبان در استان ها تمدید خواهد شد تا هیچ فردی از این حق محروم نماند.

 

آمار رسمی میزان مشارکت مردم به صورت رسمی اعلام می شود

امیری در پاسخ به این سؤال که آیا آماری از میزان مشارکت در انتخابات مردم دارید، گفت: این مساله به شکل رسمی اعلام خواهد شد.

 

سخنگوی وزارت کشور درباره زمان اعلام نتایج در شهرستان های کوچک و این که آیا این مساله در حوزه هایی که اخذ رای به پایان رسیده، آغاز شده است، تصریح کرد: طبق گزارشی که دقایق قبل دریافت کردیم، در هیچ کدام از شهرستان های کشور شمارش آرا هنوز شروع نشد است.

 

ره پیک: شنبه؛ آغاز دریافت شکایات به روند برگزاری انتخابات/ تخلف قابل ملاحظه ای گزارش نشده است

گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، سیامک ره پیک سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نیز در ارتباط زنده با بخش خبری ساعت 21 اعلام کرد که بر اساس گزارشات واصله از سراسر کشور، گزارش تخلف قابل ملاحظه و بزرگی نداشته ایم.

 

ره پیک در عین حال اعلام کرد: از فردا شنبه هشتم اسفندماه به مدت یک هفته کسانی که به روند برگزاری انتخابات شکایت و اعتراضی داشته باشند می توانند به شورای نگهبان ارسال کنند تا بررسی های لازم صورت گیرد و به شکایات رسیدگی شود. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات