۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۳۱۹۱۶۱
اعلام نتایج انتخابات مجلس و خبرگان در قم؛

امیرآبادی، لاریجانی و ذوالنور نمایندگان قم شدند/ آیت الله مؤمن 70 درصد آراء را کسب کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان قم جزییات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان را تشریح کرد و از راهیابی آیت الله مؤمن به خبرگان پنجم و آقایان امیرآبادی، لاریجانی و ذوالنور به مجلس دهم خبر داد.
‌نصرت‌الله لطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نصرت الله لطفی رییس هیات نظارت بر انتخابات استان قم، در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که انتخابات در حوزه انتخابیه استان قم در نهایت سلامت و دقت انجام گرفته است، اظهار کرد: ما در این انتخابات شاهد هیچ تخلف تاثیرگذار در نتیجه انتخابات نبودیم.

 

وی با اشاره به محاسبه بسیار دقیق نتایج انتخابات و تطبیق آن با نرم افزار سراسری آمار، افزود: خداوند را شاکریم که بیش از 60 درصد واجدین شرایط در انتخابات هفتم اسفندماه در قم به پای صندوق های رای آمدند و در این انتخابات شرکت کردند.

 

رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان قم با اشاره به اختلاف رای بین نفرات منتخب و راه یافته به بهارستان با نفرات بعدی، تصریح کرد: نفر اول توانسته است با کسب 59 درصد آرا، نفر دوم با 43 درصد و نفر سوم با کسب 37 درصد آرا راهی مجلس دهم شوند.

 

وی با بیان این که طبق آرای اخذ شده، آقایان احمد امیرآبادی، علی اردشیر لاریجانی و مجتبی ذوالنوری به عنوان نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا خواهند کرد، بیان کرد: نفر چهارمی که نتوانست به مجلس راه یابد 30 درصد از آرا مردم را به خود اختصاص داده است .

 

لطفی همچنین با تشریح نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری در قم گفت: همچنین آیت الله محمد مومن نیز با کسب 70 درصد آرای مردم به عنوان نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

 

شنیده ها حاکی است، نتایج شمارش آرا در حوزه انتخابیه قم نشان می‌دهد که از مجموع ۴۶۴ هزار و ۷۱ رای، احمد امیرآبادی فراهانی با ۲۲۵ هزار و ۵۵۶ رای، علی لاریجانی با ۱۶۲ هزار و ۴۰ رای و مجتبی ذوالنوری با ۱۴۳ هزار و ۶۵۴ رای بیشترین آرای این دوره از انتخابات را از آن خود کردند./858/پ203/ج

ارسال نظرات