۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۳۱۹۳۲۰
کارشناس مسائل مذهبی:

راه نجات از ظلمات آخرالزمان قرآن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسویان راه نجات از ظلمات آخر الزمان را قرآن دانست و گفت: شیعه باید با استعانت از قرآن و عمل به آیات و دستورات آن ناخالصی هایش جدا شود تا ظهور محقق شود، هر جریانی که به حق رجوع کند و حکم الهی را در جامعه پیاده کند نتیجه می گیرد، در غیر این صورت راهش را گم می کند.
حجت الاسلام موسويان

حجت‌الاسلام سید محسن موسویان، کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با نظام حق و باطل در قرآن گفت: وظیفه پیامبران اداره جامعه است، اگر کسی بخواهد بداند که چقدر به ولایت نزدیک شده است باید حقیقت امامت را بشناسد و ببیند چقدر در مسیر حقیقت امامت تلاش کرده است.

 

وی ادامه داد: خداوند برای اینکه انسان مقصد حقیقی خود را گم نکند، مصابیحی را برای هدایت آن‌ها فرستاد، زمانی که زندگی اجتماعی بر زندگی فردی غلبه یافت، نظام شرک برجامعه حاکم شد و روش جدیدی به نام امامت بر زندگی بشر وارد شد، خداوند نظام کفر و شرک را بستری قرار داد تا در تقابل با آن به کمال برسیم، ما امروز اگر بخواهیم راه نجات داشته باشیم باید در مقابل نظام شرک به نظام دینی بیندیشیم.

 

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: در غدیر سه بار بر پیامبر(ص)  وحی شد که رسالتش را ابلاغ کند ولی پیامبراکرم(ص) غصه انحراف بشریت را داشت و خداوند به او وعده داد که ما مردم را حفظ می کنیم، ولی بعد از آن مردم دچار انحراف شدند، در حقیقت بستری برای آزمایش مردم ایجاد شد.

 

حجت الاسلام موسویان تصریح کرد: اختلافات سیاسی ما ریشه در اعتقادات ما دارد، اگر ما بتوانیم قرآن را به تاریخ بازگردانیم این اختلافات حل می شود، راه نجات از ظلمات آخر الزمان قرآن است، شیعه باید با استعانت از قرآن و عمل به آیات و دستورات آن ناخالصی هایش جدا شود تا ظهور محقق شود.

 

وی بیان داشت: خداوند در آیه اول سوره محمد(ص) می فرماید: کافران هر چه تلاش می کنند و زور می زنند جلوی حقیقت را بگیرند ولی به نتیجه نمی رسند، نظام عالم نظام حق است و در نظام حق باطل جایی پیدا نمی کند، آمریکا هر چه زور می زند و تلاش می کند ولی به نتیجه نمی رسد و خداوند آن ها را رسوا می کند چون برحق نیستند.

 

امام خمینی(ره) رابطه خود را با خدا اصلاح کرد و خدا او را محبوب قلبها گردانید

کارشناس مسائل مذهبی گفت: اگر در انقلاب اسلامی اشتباهاتی باشد پوشیده می شود چون جهت آن الهی است و می خواهد حکم حق در جامعه پیاده شود، اگر رابطه خودمان را با خدا اصلاح کنیم خدا رابطه ما را با مردم اصلاح می کند، امام راحل (ره) برای خود هیچ تبلیغی نکرد فقط رابطه خود را با خدا درست کرد و خدا رابطه او را با مردم درست کرد و او را در بین مردم محبوب گردانید.

 

حجت الاسلام موسویان توضیح داد: هر جریانی که به حق رجوع کند و حکم الهی را در جامعه پیاده کند نتیجه می گیرد در غیر این صورت راهش را گم می کند، برنامه ای که  زاییده تفکرغربی ها است و رجوعش به حق نیست نباید در جامعه ما و در زندگی های ما وارد شود که اگر این چنین شد ما راه را گم می کنیم و از مسیر حق منحرف می شویم.

 

وی در پایان گفت: ما نباید اجازه دهیم ادعاهای دروغین کفر، بستر زندگی ما را بگیرد، فکری که اصل کفر است و ادعا می کند برای زندگی بشریت برنامه دارد باید با آن مقابله کرد، سنت کمال انسان سنت جدال بین حق و باطل است و انسان ها با همین سنت مورد آزمایش الهی قرار می گیرند. /869/303/ب2

ارسال نظرات