۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۳۱۹۳۷۸
حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه تأکید کرد؛

لزوم توجه به لایه‌های فرهنگی در تصویب قوانین اقتصادی و سیاسی

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: فرهنگ مثل یک روح است که در کالبد جامعه دمیده می‌شود و اگر به لایه‌های فرهنگی قوانین اقتصادی و سیاسی توجه نشود، نتیجه مطلوبی پیدا نمی‌کند.
حجت الاسلام عبدالحسين خسروپناه حجت الاسلام و المسلمين خسروپناه

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به لزوم رسیدگی نمایندگان شورای اسلامی به مسائل اجتماعی و فرهنگی، اظهار داشت: مجلس قانونگذار جمهوری اسلامی در عرصه مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، افزود: مسائل فرهنگی و سیاسی در هم تنیده‌ هستند و نمی‌توان یک دغدغه اقتصادی در مجلس شورای اسلامی وجود داشته باشد اما به دغدغه‌ای نسبت به مسائل فرهنگی نباشد.

 

وی بیان کرد: فرهنگ مثل یک روح است که در کالبد جامعه دمیده می‌شود و اگر به لایه‌های فرهنگی قوانین اقتصادی و سیاسی توجه نشود، نتیجه مطلوبی پیدا نمی‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه ادامه داد: تمام مشکلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی یا بخش قابل توجهی از آنان، به ضعف قوانین یا نارسایی آنان بازمی‌گردد.

 

وی تأکید کرد: اگر قوانین مجلس شورای اسلامی کاربردی و جامع شود و مجلس به معنای دقیق کلمه، قانون گذار باشد، بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به حداقل می‌رسد.

 

رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ابراز کرد: کمیسیون‌های مجلس و نیز مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی باید ناظر به نیازهای قانونی جامعه باشند و عده‌ای از پژوهشگران، این قوانین را مدون کنند تا در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

 

وی با اشاره به لزوم آسیب زدایی اجتماعی و ارتقای فرهنگ سلامت معنوی از سوی مجلس و دولت، افزود: پیشگیری همیشه هزینه‌اش کمتر از درمان است و اگر این مدنظر قرار گیرد، بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی به حداقل می‌رسد.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با توصیه‌ای به نمایندگان انتخابی مردم برای مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ نمایندگان همدلانه به فکر حل مشکلات مردم باشند؛ دولت‌گرا یا دولت‌ستیز عمل نکنند و همدلانه در راستای رفع مشکلات مردم به کمک دولت بیایند./997/302/ب2

ارسال نظرات