۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۱۹۵۰۵
تولیت آستان عبدالعظیم حسنی:

اهل ایمان با یکدیگر ستیز نمی‌کنند

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان این‌که اهل ایمان با یکدیگر ستیز نمی‌کنند، گفت: فرمودند ایمان کسی کامل نمی‌شود مگر اینکه ستیزه جویی را ترک کند، هر چند حق با او باشد؛ و در جای دیگر می‌فرمایند من ضامن هستم به خانه‌ای در حومه، وسط و بالای بهشت برای کسی که خوش اخلاق باشد و همچنین مراء و دروغ را ترک کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم، امروز در کلاس درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در مکارم الاخلاق از خداوند در برابر ستیزه‌گویان زبانی گویا درخواست می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در روایات معصومین(ع) مخاصمه و منازعه به سه دسته تقسیم می‌شود، بیان داشت: دسته‌ای از روایات، مخاصمه و ستیزه جویی را مورد مذمت قرار می‌دهند و دسته بعدی عدم در برابر ستیزه جویی را توضیح می‌دهند و همچنین دسته دیگر از روایات، تاکید بر این معنا دارند که توانمندی پاسخ به ستیزه جو از فضائل اخلاقی به شمار می‌رود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری با اشاره به دسته دوم که عدم در برابر ستیزه‌جویی را بیان می‌کند، ابراز کرد: روایات بسیاری از ائمه معصومین(ع) وجود دارد که مسلمانان را تاکید به سکوت در برابر ستیزه‌جو می‌کند هر چند حق با آنان باشد.

 

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند ایمان کسی کامل نمی‌شود، مگر اینکه ستیزه جویی را ترک کند هرچند حق با او باشد؛ و در جای دیگر می‌فرمایند من ضامن هستم به خانه‌ای در حومه، وسط و بالای بهشت برای کسی که خوش اخلاق باشد و همچنین مراء و دروغ را ترک کند.

 

این مفسر قرآن ادامه داد: خانه پایین بهشت ممکن است برای افرادی که نزاع را ترک می‌کنند باشد و  خانه بالای بهشت برای اشخاصی که حسن خلق دارند و یا ممکن است هر مرتبه این منازل متعلق به هر سه گروه باشد./813/202/ب2

ارسال نظرات