۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۳۱۹۸۶۳
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

ضرورت به خود کفایی رساندن خانوارهای محروم

خیرگزاری رسا ـ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: اگر ما همت کنیم که خانواده ای را به خود کفایی برسانیم ثواب آن بالاتر از اطعام هزاران نفر است که به خود کفایی نرسیده اند.
آيت الله طه محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، مسؤولان، معاونان و کارکنان کمیته امداد امام خمینی ظهر امروز با آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان دیدار کردند.

 

در این دیدار امام جمعه همدان به آثار ارزنده کمیته امداد امام اشاره کرد و گفت: اگر کمینه امداد وجود نداشت معلوم نبود که بر سر مستضعفین جامعه چه می آمد و این صدقه جاریه امام خمینی است.

 

وی در ادامه بیان کرد: نظر بسیاری از بزرگان این است که کشور را نمی شود با پول صدقه اداره کرد و این پول برای موارد خاص استفاده دارد چرا که کسی که با پول صدقه عجین شود دیگر آبرو و دیگر موارد اخلاقی را مقید نخواهد شد.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان یادآور شد: اگر ما همت کنیم که خانواده ای را به خود کفایی برسانیم ثواب آن بالاتر از اطعام هزاران نفر است که به خود کفایی نرسیده اند.

 

وی ادامه داد: کسانی که در برخی ارگان ها مانند کمیته امداد و بهزیستی مشغول هستند نباید این را یک شغل بدانند بلکه این امور نیازمند نیت خالص هستند و با بخشنامه و روال اداری نمی توان کار را در این زمینه پیش برد.

 

امام جمعه همدان گفت: اگر کسی در این ارگان ها اشتغال دارد و اگر برای رضای خدا نیت خود را خالص کنند در دنیا و آخرت خیر و برکت فراوان نصیبشان خواهد شد.

 

وی افزود: کمیته امداد باید بررسی کند که اگر در طی این سالیان نسبت به خدماتی که ارائه کرده است نیازمندان کم شده اند که عملکرد خوبی داشته و اگر این گونه نیست که باید در عملکرد خود بازنگری کند.

 

آیت‌الله طه محمدی در پایان ضمن تبریک سالگرد تأسیس کمیته امداد امام خمینی، گفت: یکی از اهداف امام زمان در زمان ظهور بسط عدالت در جهان و رفع محرومیت و این یکی از امور مهم و ماندگار است./979/202/ب1

ارسال نظرات