۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۲۰۰۲۳
معاون فرهنگی مؤسسه دارالحدیث خبر داد؛

تولید و آماده‌سازی مجله صوتی روایت سفر ویژه ایام نوروز

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سبحانی‌نیا با اشاره به تولید کتاب‌ها و مجلات صوتی مؤسسه دارالحدیث گفت: مجله صوتی رستاخیز کربلا تولید شده و مجله صوتی روایت سفر نیز برای ایام نوروز در حال آماده سازی است.
محمد تقي سبحاني نيا

به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا، معاون فرهنگی و هنری مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث پیش از ظهر امروز در بیستمین سالگرد تأسیس این مؤسسه با اشاره به فعالیت‌های معاونت فرهنگی دارالحدیث، اظهار داشت: وظیفه این بخش ترویج معارف اهل بیت(ع) برای مخاطبان عام از کودکان تا بزرگ سالان است؛ تا چند سال پیش نشر معارف دراین مؤسسه فقط به صورت تخصصی دنبال می شد و در بعد عمومی و ترویجی کمتر به آن توجه شده بود از این رو با ابلاغ سیاست های مدیریت مؤسسه این کار مهم نیز دنبال شد.

 

وی افزود: تولید آثار برای قشر عمومی در واقع یک نوع بازپروی و فرآوری در آثار تخصصی مؤسسه است که در آن با در نظر گرفتن اولویت‌های اجتماعی و با اتکال به آثار تخصصی، تولیدات خوب عمومی و ترویجی ارائه شده است و همچنین معاونت فرهنگی وظیفه مدیریت تدوین متون عمومی، هنر و رسانه و نقش اطلاع رسانی و پشتیبانی نیز دارد.

 

حجت الاسلام سبحانی‌نیا با اشاره به تولیدات مکتوب معاونت فرهنگی در سه حوزه کودک، نوجوان و بزرگسال، خاطرنشان کرد: این معاونت تا به حال بیش از پنجاه عنوان کتاب را تولید کرده است که مخاطبان آن محدود به قشر خاص نیستند و حتی خارج از کشور را نیز در نظر دارد.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این تولیدات مکتوب برای مخاطبان عام، تولیدات غیر مکتوبی نیز در معاونت هنر و رسانه به جامعه عمومی کشور عرضه شده است؛ نرم افزارهای چندرسانه ای عمومی همانند ثارالله و نرم افزار امیرالمؤمنین در دو فاز ولادت تا امامت و امامت تا شهادت تولید و عرضه شده است و مجموعه این تولیدات با اتکال به تولیدات تخصصی مرکز بوده است.

 

معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث با اشاره به تولید کتاب‌ها و مجلات صوتی این مرکز، تصریح کرد: مجله صوتی رستاخیز کربلا تولید شده و مجله صوتی روایت سفر نیز برای ایام نوروز در حال آماده سازی است و بخش دیگر فعالیت های این معاونت معطوف به تولیدات هنری می شود که تأثیر گذاری در سطح وسیع جامعه داشته است که مهمترین آن نگارخانه آیات و روایات کوتاه است که حاوی پیام های مهمی برای فرد مسلمان است.

 

وی ادامه داد: تیزرهای معارفی نیز در این معاونت تولید می شود که با هماهنگی که با سیمای جمهوری اسلامی شده است در سال آینده این تیزرهای معرفتی از رسانه ملی پخش خواهد شد.

 

حجت الاسلام سبحانی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشارات مؤسسه دارالحدیث، ابراز کرد: تا به حال بیش از 400 عنوان کتاب تولید شده است که بالغ بر 700 جلد می شود و برخی از این کتاب‌ها تاکنون بالای بیست نوبت تجدید چاپ شده است.

 

وی در پایان تأکید کرد: مهم‌ترین اقدام انتشارات دارالحدیث تلاش در جهت توضیع حداکثری، ایجاد یک جریان فکری در تولید آثار کودک و نوجوان با رویکرد دینی است./1330/202/ب2

ارسال نظرات