۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۳۲۰۱۰۸
نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران:

خبرنگاران بسیجی مطالبات رهبر معظم انقلاب را پیگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران گفت: خبرنگاران افتخاری بسیج باید مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب را به جامعه انعکاس داده و در اجرای مطالبات ایشان پافشاری کنند.
حجت الاسلام مختار نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مختار نظری نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران، امروز در همایش خبرنگاران بسیجی که در حسینیه الزهرا سپاه سیدالشهدا برگزار شد، با اشاره به رسالت عظیم خبرنگاران، گفت: خبرنگاران افتخاری بسیج باید مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب را به جامعه انعکاس داده و در اجرای مطالبات ایشان پافشاری کنند.

 

وی افزود: خبرنگاران بسیجی باید نفوذ دشمن را رصد کرده و اجازه ندهند که نفوذ دشمن سبب انحراف بسیج از اهداف مقدس خود شود.

 

حجت‌الاسلام نظری بیان داشت: خبرنگاران بسیجی موظف هستند که مشکلات و معضلات جامعه خود را شناسایی کرده و آن را به مسؤولان انعکاس دهند در این صورت به رسالت خود عمل کرده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران عنوان کرد: زمانیکه خبرنگار دردها و مشکلات جامعه را با توجه به امکانات موجود به مسؤولان مربوطه منعکس می‌کند سبب می‌شود تا کشور رشد و تعالی خود را به خوبی طی کند.

 

وی ابراز کرد: گاهی ممکن است مسؤولان به دلیل مشغله کاری فراوان نسبت برخی وظایف خود دچار غفلت شوند که در این میان خبرنگاران با بیان مشکلات و معضلات جامعه نزد مسئولان آنها را از این غفلت خارج می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام نظری در پایان با اشاره به مهم ترین خصوصیت خبرنگاری، خاطرنشان کرد: صراحت و صداقت در گفتار از مهم ترین خصوصیت خبرنگار نمونه است زیرا آنها امانت‌داران مردم هستند که با رعایت قوانین خبری نقاط ضعف جامعه را به نقاط قوت تبدیل می‌کنند.

 

در ادامه این مراسم عبدالرضا زنگنه معاون هماهنگ‌کننده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران به عنوان سخنران بعدی، گفت: آگاهی و اطلاعات امروز مردم نسبت به دوران دفاع مقدس و رشادت شهدا، جانبازان و ایثارگران نتیجه تلاش‌های بی‌دریغ خبرنگاران آن زمان است.

 

وی با اشاره به باینکه خبرنگاران در دوران دفاع مقدس دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی ادا کردند، افزود: خبرنگاران در دوران دفاع مقدس سعی کردند تا ارزش‌های دوران دفاع مقدس را ثبت و ذخیره کرده و به مرور در جامعه منعکس کنند که با این کار خود ارزشهای دوران دفاع مقدس را حفظ کردند.

 

همچنین در بخش دیگری از این مراسم احسان کاوه رییس شبکه اچ دی شبکه تهران، با اشاره به دو بال امید و آگاهی به عنوان نیاز رسانه، گفت: رسانه نباید آگاهی یا امید را فدای یکدیگر کند برخی رسانه‌ها غربی گاهی برای دادن آگاهی امید را قربانی کرده و سیاه‌نمایی می‌کنند و گاهی نیز با امید واهی دادن اخبار غیرواقعی را به مخاطب خود می‌رسانند.

 

وی افزود: طی 3 ماه آینده زیرساخت اجرای طرح شهروند خبرنگار در شبکه تهران خاتمه یافته به گونه‌ای که شهروندان تهرانی می‌توانند با نصب نرم‌افزار مخصوص بر روی تلفن همراه خود خبرنگار محله زندگی خود باشند.

 

شایان ذکر است همایش خبرنگاران افتخاری بسیج روز پنجشنبه با حضور جمعی از خبرنگاران افتخاری بسیجی برگزار شد و در آن از جمعی از برگزیدگان رسانه‌ای بسیج تجلیل و از کارت جدید خبرنگاری بسیج استان تهران رونمایی شد./807/202/ب1

ارسال نظرات