۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۳۲۰۱۱۱
آیت ­الله نوری ­همدانی:

خدمت به جمهوری اسلامی از نفوذ بیگانگان جلوگیری می کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر ضرورت خدمت رسانی به نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: هر خدمتی که در نظام ولایت­مداری فعلی انجام شود، نتیجه ای در بر دارد و سبب جلوگیری از نفوذ بیگانگان در هر زمینه­ای خواهد شد.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت­الله حسین نوری­همدانی عصر امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و جمعی از مسؤولان سازمان جنگل­ها و مراتع کشور با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: چندین سال است که با آیت­الله عالمی رفاقت داریم و از لحاظ تعهد، فکر و تدین در سطح بسیار بالایی هستند.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید امکانات خدادادی را در جهت تأمین عوامل معنوی و مادی به کار گرفت، تصریح کرد: خداوند متعال امکانات معنوی و مادی زندگی انسان­ها را آماده و فراهم ایجاد نکرده و مردم باید سعی کنند آن وسایل و عوامل تکامل معنوی و مادی را به وجود بیاورند؛ خدا به انسان استعدادها و امکانات فراوانی را در عالم طبیعت داده که باید در جهت تأمین عوامل معنوی و مادی گام برداشت و حرکت کرد.

 

وی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) گفت: هیچ چیزی بی­فایده آفریده نشده بلکه دارای منافع است که باید آنها را شناخت و در آن راه گام برداشت تا بتوانیم نعمت­ها را فراهم کنیم.

 

حضرت آیت­الله نوری­همدانی یادآور شد: شغل شما، شغلی مشکل و شریفی است که باید زحمت کشیده و وقت صرف کنید و آب و خاک را شناخته و بهره­برداری کرده و پیش رفت، چرا که تمدن شبب شده مشکلات بیشتر شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: سال 1332 که به قم آمدم، از جلوی دفتر تبلیغات اسلامی شهر تمام می­شد و بقیه باغ و مراتع بود، هوا بهتر و میوه نیز بیشتر بود که صادر می­شد، اما همه آنها به ساختمان و خیابان تبدیل شده و اکنون چیزی جایگزین آنها نشده است؛ نباید تماشاگر باشیم و طرح­ها و نقشه­هایی داشته باشیم که از گذشته بهتر باشد.

 

وی اظهار داشت: در ایران زمین زیاد است، اما متخصص ها باید این زمین­ها را مورد امتحان و شناسایی قرار دهند و از آنها بهره برداری کرد.

 

این مرجع تقلید درباره خدمت­کردن در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و تصریح کرد: هر خدمتی که در نظام ولایت­مداری فعلی انجام شود، نتیجه ای در بر دارد و سبب جلوگیری از نفوذ بیگانگان در هر زمینه­ای خواهد شد.

 

این مرجع تقلید تصریح کرد: بایستی امکانات را به کار گرفته و وحدت داشته باشیم و از این جهت متنعم نعمت­های فراوانی هستیم و سعی کنیم در مملکت آبادانی شود، کار ایجاد کنیم و نرخ ها ارزان شود.

 

وی با اشاره به روایتی گفت: امام صادق(ع) فرمودند سه چیز است که همه مردم به آن نیاز دارند و مسؤولان باید سعی کنند آن را فراهم کنند: یکی از اینها امنیت است که در ایران وجود دارد و به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است؛ ایران در مقایسه با سایر کشورها امنیتی دارد که در دیگر کشورها نیست و در نتیجه فکر به وجود آمده و باید سپاسگذار باشیم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به  لزوم رعایت تمامی حقوق اشاره و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل مورد نیاز مردم با توجه به کلام امام صادق(ع) عدل است؛ عدل یعنی رعایت حقوق در جامعه است در هر قدمی با حقوق مواجهیم؛ امام سجاد(ع) در رساله خود فرمودند هر مسلمان در زندگی با 50 حق مواجه است که مسلمان کامل هنگامی شناخته می­شود که این حقوق را رعایت کند.

 

حضرت آیت­الله نوری­همدانی با اشاره به اینکه انفال در اختیار ولی فقیه است، اظهار داشت: اگر ما زحمت بکشیم خدا انفال(کل معادن، دریا، جنگل و...) را که منابع تولید­ی­اند، قرار داده و این انفال بر عهده کسی است که سیاست مملکت را بر عهده دارد تا نعمت زیاد، کار ایجاد و ارزانی شود که تا به حال نشده و این انفال در اختیار ولی فقیه و نائب امام عصر(عج) است.

 

این مرجع تقلید گفت: در مملکت ما با در اختیار داشتن زمین و امکانات، نباید کسی از جهت گرانی رنج ببرد؛ متأسفانه این گرانی وجود دارد و مردم در مذیقه­اند؛ نباید در بالا و پایین شهر قیمت­ها متفاوت باشد و بایستی نظارت و اشراف باشد تا قیمت­ها یکسان شود تا همه بتوانند استفاده کنند./822/پ202/ج1

ارسال نظرات