۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۳۲۰۴۵۲
آیت الله نمازی:

کسانی که در انتخابات شایعه پراکنی و هتک حرمت کردند عذر خواهی کنند

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: انتخابات تمام شد اما عوارض اخلاقی ناشی از انتخابات به جا مانده است و کسانی که هتک حرمت و شایعه کردند و حرف های خلاف واقع زدند باید عذرخواهی کنند تا منکر آنها در پرونده اعمال شان باقی نماند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان،آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان، شنبه شب در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان گفت: انتخابات تمام شد اما عوارض اخلاقی ناشی از انتخابات به جا مانده است و کسانی که هتک حرمت و شایعه کردند و حرف های خلاف واقع زدند باید عذرخواهی کنند تا منکر آنها در پرونده اعمال شان باقی نماند.

 

 به گفته وی، عوارض ناشی از بد اخلاقی ها، تندخویی ها، اهانت ها، شایعات، دروغ گویی ها، اسراف ها، چاپ پوسترهای بزرگ و خارج از قانون مصوبه مجلس و پاره کردن پوستر های انتخاباتی هنوز باقی است.

 

 آیت الله نمازی، با اظهار تأسف از این که برخی شعارهای انتخاباتی می دهند اما هنگام امتحان مردود و رفوزه هستند، یاد آورشد: در شهر هیأتی و مذهبی دارالمومنین‌کاشان با استفاده از فضای مجازی  خیلی راحت مسائلی مطرح می شود و طی چند ثانیه اکثر شهروندان از آن مطلع می شوند اما بعد از تحقیق مشخص می شود مسائل اعلام شده هیچگونه پایه و اساسی ندارد.  

 

برخی از نامزدهای انتخابات آرای مردم را ضایع  کردند

به گفته وی، بد اخلاقی ها، تندخویی ها، اهانت ها، دروغ گویی ها و شایعات انتخاباتی به امنیت اجتماعی و سلامت اجتماعی لطمه می زند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که عملکرد نامزدهای انتخابات و هواداران آنها به گونه ای است که امنیت اجتماعی را تحت تأثیر قرار می دهد، یاد آورشد: برخی از افراد مدعی هستند برای تکلیف شرعی کاندیدا شده و یا استخاره کرده و خوب آمده و یا  این که ارزیابی و سنجش افکار بیانگر این است که صد در صد رای خواهند آورد.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که برخی از نامزدها 200 یا 2 هزار و حداکثر 5 هزار رای آوری داشته و در نتیجه آرای مردم را که به تعبیر رهبری حق الناس است را ضایع و خرد کردند که از مصادیق منکر بزرگ است.  

 

در جامعه امروز معروف های مهمی وجود دارد که متروک باقی مانده است

آیت الله نمازی در ادامه از این که ستاد احیای امر به معروف و نهی منکر با این طول و عرض و عضویت سازمان ها و نهادها و ادارات، تمام هم و غم خود را فقط به مسأله حجاب و ذکرلسانی خلاصه کرده اظهار تأسف کرد و تأکید کرد: در جامعه امروز معروف های مهمی وجود دارد که متروک باقی مانده است.

 

منتخب مردم استان اصفهان در مجلس پنجم خبرگان رهبری یاد آورشد: جامعه امروز با منکرات علنی  رایجی روبرو است که به دلیل مقطعی بودن و کوتاه بودن، چنین منکراتی مورد غفلت قرارگرفته است.

 

وی با اشاره به این که از 22 بهمن تا 7 اسفند ماه امسال هنگام تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، منکرات متعدد انتخاباتی رخ داده است؛ گفت: در این فاصله زمانی بدون این که کسی متوجه باشد منکرات زیادی انجام شده است که با بسته شدن پرونده انتخابات، منکرات انجام شده درتبلیغات نامزدها نیز فراموش می شود.

 

آیت الله نمازی پیشنهاد کرد، ستاد احیای امر به معروف به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان با کمک اداره اطلاعات واداره تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای شهرستان با تشکیل دفتر طرح و برنامه، منکرات انتخاباتی طی مدت فاصله زمانی تبلیغات کاندیداها تا انتخابات را احصاء کنند.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان یاد آورشد: تهیه گزارش جامعی از منکرات انتخاباتی از جمله هزینه های خارج از چارچوب، سوء استفاده در سخنرانی ها، استفاده از واژه های نامناسب، ورود برخی از کاندیداهای انتخاباتی به حریم شخصی کاندیداهای دیگر، توهین، تخریب، تضعیف، تهیه و در ستاد احیاء بررسی شود.

 

آیت الله نمازی گفت: در این طرح، عملکرد کاندیداها و هوادران آنها که حدود الهی را در فعالیت های خود رعایت و کاری به دیگران نداشتند و تنها خود را به دیگران معرفی و در چارچوب قانون تبلیغات کردند احصاء و بررسی شود.

 

به گفته وی، اجرای این طرح یک دریچه جدید و باب جدیدی را به روی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکرشهرستان کاشان بازخواهد کرد چرا که منکرات انتخاباتی در ردیف معروف ها و منکرات تخصصی است.  

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: اجرای طرح احصای منکرات انتخابات توسط ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان می تواند به عنوان یک طرح پایلوت اجرا شده در کشور باشد./1307/پ202/ج1

ارسال نظرات