۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۳۲۰۹۶۳
نماینده خبرگان رهبری:

خبرگان باید زبان و ترجمان مشکلات مردم باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: انعکاس دیدگاه های نمایندگان خبرگان به عنوان امنای امت و خبرگان ملت برای رفع و دفع مشکلات داخلی و بین المللی و منطقه ای هم ضرورت دارد و هم باید به عنوان اولویت مطرح شود.
حجت الاسلام والمسلمين ديرباز

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز نماینده استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ، در نطق پیش از دستور خود در جلسه عصر نوزدهمین اجلاس خبرگان ، پس از تسلیت ایام فاطمیه (س) و ارتحال آیات خزعلی و واعظ طبسی ، انتصاب آقای رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی را تبریک گفت .

 

نماینده آذربایجان غربی در ابتدای سخنان خود به منویات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی ایرانی واسلامی ، نفوذ امریکا و اقتصاد مقاومتی پرداخت.

 

وی در ادامه به مشکلات مردم و جامعه و مسئولیت روحانیت ، دولتمردان ، مسئولان و دلسوزان جامعه اشاره و تاکید کرد: دولتمردان محترم باید علاوه بر ارائه و اجرای برنامه های بلند مدت برای مشکلات به ویژه مشکل بیکاری جوانان و مهاجرت به شهرهای بزرگتر ، برنامه های کوتاه مدت نیز ارائه نماید. متاسفانه در بازار عرضه و تقاضای کار و اشتغال تعادل وجود ندارد.

 

وی افزود:« مردم از خبرگان نیز توقع دارند.برای حل مشکلات، آنها برنامه و راهکار ارائه دهند».


حجت الاسلام والمسلمین دیرباز تأکید کرد: «انعکاس دیدگاه های نمایندگان خبرگان به عنوان امنای امت و خبرگان ملت برای رفع و دفع مشکلات داخلی و بین المللی و منطقه ای هم ضرورت دارد و هم باید به عنوان اولویت مطرح شود. ما به عنوان روحانیت باید زبان و ترجمان مشکلات مردم باشیم و علاوه بر این راهکار هم ارائه بدهیم و بازوی مشورتی مقام معظم رهبری باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در ادامه از مشکلات خاص استان آذربایجان غربی به ویژه منطقه چالدران و پلدشت فقر و مشکلات معیشتی اهالی آن منطقه سخن گفت و پیشنهاد داد: «چالدران که خاستگاه بسیاری از علما و همچنین پلدشت به منطقه آزاد ماکو ملحق شوند تا شاید بخشی از مشکلات این مناطق قدری، مرتفع شود و ما به عنوان ملجاء و پناهگاه مردم با پیگیری این مشکلات و رفع آنها، باعث نور امید بیشتری میان مردم شریف کشورمان باشیم». /924/د102/ج

ارسال نظرات