۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۳۲۱۰۱۹
سردار فدوی:

سال‌ها است آمریکایی‌ها اجازه عبور از آب‌های سرزمینی ایران را ندارند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: حضور ناو آمریکایی نه تنها مصداق عبور بی‌ضرر نبود، بلکه مصداق شر مطلق به شمار می‌رود.
سردار علي فدوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران امروز در مراسم آغاز حرکت کاروان های راهیان نور دانشگاهیان استان در دانشگاه تبریز با اشاره به دستگیری ملوانان ناو آمریکایی در 22 دی ماه سال جاری اظهار داشت: عبور از آب‌های سرزمینی به شرطی که بی‌ضرر باشد، مجاز است و ما اعلام کردیم عبور شناور آمریکایی بی‌ضرر نیست و مجاز نیستند.


فدوی با بیان این‌که سال‌هاست آمریکایی‌ها اجازه عبور از آب‌های سرزمینی ایران را ندارند، خاطرنشان کرد: حضور ناو آمریکایی نه تنها مصداق عبور بی‌ضرر نبود، بلکه مصداق شر مطلق به شمار می‌رود. آمریکا در سال‌های 66 و 67 نیز ناوهای نظامی خود را محک زدند و دریافتند نه تنها قادر نیستند ماموریت‌های خود را انجام دهند، بلکه قادر نیستند از خود دفاع کنند.


فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به عزت و اقتدار نیروهای مسلح در مواجهه با تهدیدهای احتمالی دشمنان ادامه داد: آمریکایی‌ها خدا و شهادت را نمی‌فهمند، ولی موشک و شناور را می‌فهمند و این روند ادامه دارد و طی سال‌های طولانی حتی 24 ساعت را از دست ندادیم تا استطاعت خود را بالا ببریم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انقلاب اسلامی موقعیت جهانی داشته و محدود به جغرافیای خاصی نیست، گفت: درست است که منشاء بروز این انقلاب به اسم ایران نامیده شد، ولی هیچگاه محدود به این جغرافیا نخواهد بود و دشمنان انقلاب اسلامی هم ابعاد جهانی دارند؛ به طوری که از همان ابتدا دشمنی با انقلاب توسط دشمنان جهانی آغاز شد و هیچ دشمنی منشائی جز آمریکا نداشته است.


سردار فدوی ادامه داد: دشمنان تصور می‌کردند می‌توانند با اقداماتی مثل کودتا و حمله به طبس انقلاب ایران را از میان بردارند و در نهایت با یک جنگ بزرگ تحمیلی که نوک پیکان آن عراق باشد، با ما وارد یک جنگ هشت ساله شده و معترف بودند بیش از 54 کشور رسما از عراق پشتیبانی می‌کنند.


فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: تامین انرژی در خلیج فارس امکان‌پذیر است و نه در جای دیگر و هر چه زمان پیش می‌رود این انحصار انرژی بیشتر جلوه می‌کند، در زمان جنگ روزانه 9 میلیون بشکه از خلیج فارس بیرون می‌رفت و حالا بیش از 20 میلیون بشکه خارج می‌شود تا جایی که تامین انرژی آنی به غیر از خلیج فارس امکان‌پذیر نیست، بنابراین هرکس بتواند بر این عامل انرژی سلطه یابد ادامه روند سلطه خود را امکان‌پذیر می‌سازد.


وی تصریح کرد: سال‌هاست که دنیا عدم توانمندی و عجز آمریکایی‌ها در مقابله با انقلاب اسلامی را می‌بینند و خلیج فارس صحنه اصلی فعلی جهانی است که یک طرف آمریکا و یک طرف ما هستیم. توان نظامی آمریکا یک توان دریایی است و عبارت‌هایی را برای خلیج فارس دارند که در پس تصمیم‌گیری‌ها و راهبردهای آنها فقط برای سرزمین اصلی آمریکا و خلیج فارس لحاظ شده و به عنوان منافع حیاتی امنیت ملی آمریکا به کار می‌رود.


فدوی افزود: وقتی این موازنه بین دو کشور به وجود می‌آید، قدرت بازدارندگی به وجود می‌آورد که سال‌ها است در انقلاب اسلامی وجود دارد و آمریکا می‌داند در انقلاب اسلامی قدرت بازدارندگی وجود دارد و اینکه اقدام علیه انقلاب اسلامی هزینه و ضرری که در بر دارد از نفع آن بیشتر است./935/202/ب3

ارسال نظرات