۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۳۲۱۱۶۱
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان:

نشست های کتابخوان محلی برای ارائه دیدگاه ها و گفتمان های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: نشست های کتابخوان می‌تواند محلی برای ارائه دیدگاه ها و گفتمان های فرهنگی در زمینه شعر و کتاب و کتابخوانی باشد.
نشست كتابخوان شهرستان كاشان بهروز صادقي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، بهروز صادقی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان ظهر امروز در چهارصد و یازدهمین نشست کتابخوان شهرستان کاشان در تالار ارشاد این شهرستان، گفت: شهرستان کاشان با بهره‌مندی از فرهیختگان، فرهنگ‌دوستان، نویسندگان، شاعران و عالمان دینی از گذشته تاکنون سبب مباهات ما شیعیان بوده و است.

 

وی افزود: شهرستان کاشان به عنوان نگین عرصه علم و فرهنگ می تواند در زمینه نشر مفاهیم اسلامی در قالب گفتمان نشست های کتابخوانی، فرهنگ غنی کتاب و کتابخوانی را ترویج بدهد.

 

به گفته وی شهرستان کاشان در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نشر مفاهیم اسلامی می تواند به عنوان یک الگوی تمار عیار برای سایر استانها و شهرستان های کشور باشد.

 

علی اصغرشاطری، محقق و پژوهشگر فرهنگی ‌کاشان نیز از جوانان خواست هنگام مطالعه از نت برداری و فیش برداری کتاب هایی که مطالعه می‌کنند غافل نباشند و نکات ارزشمندی را که در کتب مختلف مطالعه می کنند نت برداری و فیش برداری کنند چرا که این فیش برداری ها درآینده شما جوانان بسیار تأثیرگذار است.

 

وی افزود: حدود 35 سال قبل تاکنون هرکتابی را که مطالعه کرده ام فیش برداری کرده و امروز نیز همین روش را ادامه می‌دهم چرا که استفاده زیادی از این فیش برداری داشته ام و حدود 30 عنوان کتاب را با روش مطالعه و فیش های جمع آوری تهیه و به چاپ رسانیده ام.

 

شاطری در مورد کتاب ‹‹ستارگان سیلک›› خود گفت: تاکنون کتاب‌های زیادی در مورد مشاهیر و مفاخر کاشان چاپ شده است اما به صورت تخصصی در رابطه با علما و شعرای کاشان کتابی نوشته نشده بود که این کتاب شامل تذکره مختصری از شاعران بزرگ کاشان است.

 

به گفته وی کتاب‹‹ ستارگان سیلک›› کتاب تخصصی در رابطه شاعران شهرستان کاشان که برای اولین بار در مجموع حدود 750 نفر از شاعران کاشان از قرن پنجم تا معاصر معرفی شده است.

 

شاطری یادآور شد: شاعرانی که در این کتاب معرفی شده اند از شاعران به نام و مکتب ولایی از جمله مولانا حسن کاشی یکی از شاعرانی است که هر چند در شهرستان کاشان مهجور مانده است اما در دیگر شهرستانهای کشور از جمله زنجان و آمل با او آشنایی دارند و از شعرهای او بهره و از او به نیکی یاد می کنند.

 

به گفته وی در این کتاب 7 بند زیبای مولانا حسن کاشی که در وصف حضرت علی(ع) است، آورده شده است که بیش از یکصد نفر از شعرای بزرگ از ایشان پیروی و اقتباس کرده اند، از جمله استاد عاطفی هفت بند زیبایی را از اقتباس از 7 بند مولانا حسن کاشانی سروده است.

 

این محقق کاشانی به جوانان سفارش کرد تا نگاه شان به مسائل جامعه نگاه معرفتی باشد حتی برای انتخاب نام کتاب نیز باید نگاه معرفتی داشت.

 

شایان ذکراست، در چهارصد و یازدهمین نشست کتابخوان شهرستان کاشان که از سوی اداره کتابخانه‌های شهرستان کاشان در تالار ارشاد این  شهرستان برگزار شد، از تعدادی شاعران، نویسندگان و محققان این شهرستان تجلیل به عمل آمد./1307/202/ب2

ارسال نظرات