۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۳۲۱۴۰۹
امام جمعه خرم آباد:

تبلیغ باید بر پایه عقلانیت صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر این که در عرصه تبلیغ باید از طریق حکمت مردم را به سوی خدا دعوت کرد، گفت: تبلیغ باید بر پایه عقلانیت صورت گیرد.
 نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، عصر امروز در جمع فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان در تفسیر آیه 125 سوره نحل، گفت: در این آیه به روش عام تبلیغ اشاره شده است.

 

وی با بیان این که در آیه 125 سوره نحل دعوت به سوی خدا و موعظه حسنه تأکید شده است، افزود: پیامبران در انجام تبلیغ و دعوت مردم به سوی خداوند روش های گوناگونی دارند و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: بیشتر افراد جامعه تأثیر پذیری متفاوتی دارند و از نظر روح و روان با یکدیگر متفاوت هستند و باید شیوه های گوناگون تبلیغ آموزش داده شود.

 

وی در ادامه تبلیغ و دعوت به سوی خدا را مقدس خواند و اظهار داشت: باید از طریق حکمت مردم را به سوی خدا دعوت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان از حکمت به معنای تلاش برای دعوت به سوی مردم یاد کرد و عنوان داشت: برای دعوت به سوی خدا باید از سه روش حکمت، پند و نصیحت حسنه و جدال احسن استفاده کرد.

 

وی با بیان این که نصیحتی که بر پایه دلسوزی باشد در دعوت و تبلیغ باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: برای دعوت مردم به سوی خداوند متعال باید با کمک استدلال، منطق و عقلانیت عمل کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی جدال احسن را برپایه حق و عدالت دانست و خاطرنشان کرد: در جدال احسن باید از دروغ، از عناد و لجبازی در مجادله، توهین، تحقیر و تعصب بی جا پرهیز شود.

 

وی با تأکید بر توجه به مراتب جر و بحث و مجادله ادامه داد: جدال، مناظره و گفت و گو باید نیکو باشد و با زبان و روی خوش و استفاده از تعالیم دینی و دستورات دین در عرصه تبلیغ اقدام کرد./9459/202/ب1

ارسال نظرات