۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۳۲۱۶۲۵
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور:

حدود 70 درصد مردم زکات پرداخت می کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با تأکید بر ضرورت پرداخت زکات از دیدگاه مبانی قرآنی و شرعی، گفت: 60 تا 70 درصد مردم زکات پرداخت می کنند.
زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مهدی دهقان، مدیرکل امور اجرایی زکات کشور امروز در دیدار دیدار مسؤولان مناطق پنج گانه شورای زکات کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: 60 تا 70 درصد مردم زکات پرداخت می کنند اما بیشتر به صورت انفرادی است.

 


وی با تأکید بر این‌که پرداخت زکات باید نظام‌مند و با لحاظ اولویت بندی در هزینه ها و با انسجام خاص صورت گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی شائبه‌هایی مطرح می شود که موجب دلسردی افراد از پرداخت زکات می شود، باید دانست که زکات دریافت شده از هر مکانی در همان مکان هزینه می شود.

 


حجت الاسلام دهقان از اختصاص بخشی از زکات برای کمک به فقرا از طریق دفا
تر ائمه جمعه خبر داد و افزود: به زودی بخشی از زکات برای دستگیری از فقرا و نیازمندان در اختیار دفاتر ائمه جمعه سراسر کشور قرار می گیرد تا با صلاحدید ائمه جمعه در امور اضطراری هزینه شود.

 


همچنین حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره گزارشی از فعالیت شورای زکات در استان، اظهار داشت: 106 میلیارد ریال امسال در استان زکات جمع آوری شده است که این میزان در امور مختلف هزینه شده است.

 


وی خاطرنشان کرد: از این مقدار 42 میلیارد ریال برای تامین جهیزیه، تحصیل و درمان مددجویان استان هزینه شده که نسبت به سال گذشته 5/2 برابر افرایش یافته است، ضمن اینکه 64 میلیارد و 400 میلیون ریال نیز صرف اجرای 74 طرح در سراسر آذربایجان شرقی شده است.

 


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با بیان این‌که پنج هزار و 674 عامل افتخاری برای جمع آوری زکات با ستاد زکات آذربایجان شرقی همکاری می کنند، افزود: همکاری ائمه جمعه، روحانیان و حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ زکات قابل تقدیر بوده است./935/202/ب1

ارسال نظرات