۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۳۲۱۷۱۸
مدیر فرهنگسرای خانواده:

احادیث معصومان بهترین راهکار برای بیماری‌های روحی است

خبرگزاری رسا ـ سجاد زاده با اشاره به اهمیت تحلیل و ارائه احادیث معصومان از سوی مبلغان دینی، گفت: بی توجهی به احادیث اهل بیت سبب می شود توجه نیاز مردم به سمت و سوی دیدگاه های غیر اسلامی سوق پیدا کند و پاسخ نیاز خود را از اندیشمندان غیر اسلامی بخواهند.
سيد محمد صادق سجاد زاده اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سید محمد صادق سجادزاده، ظهر امروز در مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان، با اشاره به لزوم آسیب شناسی روابط زوجین، گفت: کسانی مانند دکتر محمد مجد که به عنوان فوق تخصص در درمان های غیر دارویی بیماران روانی و روان پزشکی تحصیل کرده و صاحب نظر است می‌گوید پس از مطالعه به روز ترین متن ها دانشمندان در حوزه سلامت جنسی خانواده، به این جمع بندی رسیده ام که در درمان این دسته از بیماری ها و ناخرسندی ها، احادیث معصومین گره گشاتر و یک سرو گردن بالاتر هستند.

 

وی ادامه داد: اما مشکل آن است که ما توجهی که شایسته است به این ذخیره ارزشمند نداریم در صورتی که می‌بایست احادیث را به روش صحیح تحلیل کنیم و آنگاه به عنوان مبلغ دین در اختیار مخاطبان قرار دهیم، بی توجهی به این امر مهم سبب می شود توجه نیاز مردم به سمت و سوی دیدگاه های غیر اسلامی سوق پیدا کند و پاسخ نیاز خود را از اندیشمندان غیر اسلامی بخواهند.

 

کارشناس مسائل خانواده با بیان مواردی از عملکرد صحابی پیامبر اسلام (ص) در مواجهه با همسر و فرزندانشان و سیره حضرت رسول(ص) در برخورد با اشتباهات ایشان تصریح کرد: همه باید با دقت به ظرافت های زندگی حقیقتاً مؤمنانه مبتنی بر سلوک و سیره ائمه معصومین(ع) توجه داشته باشیم، باید توجه ویژه ای به بنیان خانواده و نقش آن در انحراف اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع داشته باشیم.

 

مدیر فرهنگسرای خانواده با اشاره به نقش فرد در خانواده و ضرورت توجه به آن و اشباع نیازها در کانون پر مهر خانواده، خاطرنشان کرد: عدم پاسخ به این نیازها در خانواده سبب گدایی محبت فرد در شبکه ها و فضاهای مجازی می‌شود.

 

وی با بیان آماری از وضعیت نابسامان برخی خانواده های طلاق به ویژه در شهرهای بزرگی مانند تهران و اصفهان و افزایش سن ازدواج دختران و پسران، متذکر شد: لازم است که به صورت تخصصی و ویژه به آسیب شناسی این وضعیت، دلایل و اقدامات لازم از طرف خانواده‌های مذهبی به ویژه طلاب به منظور پیشگیری از ابتلا و یا درمان پرداخته شود./1304/202/ب1

ارسال نظرات