۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۲۱۷۷۲
از سوی شورای عالی حوزه علمیه خراسان؛

مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از سوی حوزه علمیه خراسان با حضور علما، روحانیان و طلاب در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.
مراسم عزاداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از سوی حوزه علمیه خراسان صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، علما، روحانیان و طلاب حوزه علمیه مشهد در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.


در این مراسم ضمن نوحه خوانی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع) حجت الاسلام حسینی قمی به بیان ابعاد مظلومیت و شرح خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) پرداخت.


خطبه فدکیه، میراث شیعه


حجت الاسلام حسینی قمی در این مراسم با بیان اینکه خطبه فدکیه جزء میراث شیعه است؛ دو موضع متفاوت در رویارویی با این خطبه را بررسی و اظهار کرد: موضع اول تأیید، تعلیم و نشر است که جزء سیره اهل بیت می باشد.


وی موضع دوم را انکار و تضعیف استناد این خطبه به حضرت صدیقه (س) عنوان و صاحبان این موضع را دشمنان اهل بیت معرفی کرد که در تلاششان ناموفق بودند و با وجود این نظر، اراده الهی بر این تعلق گرفت که این خطبه ارزشمند تا به امروز بماند.


حجت الاسلام حسینی قمی در ادامه، به معرفی پاره ای از مصادر خطبه فدکیه پرداخت و دلیل اصرار اهل بیت در نقل و نشر این خطبه را اثبات و دفاع از امامت و ولایت از سوی صدیقه طاهره (س) در این خطبه معرفی کرد.


تحریک نادرست احساسات مذهبی از شبکه های منتسب به اهل بیت


مسؤول اسبق مرکز اسلامی سوئد با انتقاد از تحریک احساسات مذهبی از سوی برخی از تریبون ها و شبکه های منتسب به اهل بیت، دوری از توهین، بی ادبی و بی اخلاقی را از شروط مباحثه و تبلیغ در مسأله امامت دانست و نهی از این گونه برخوردها را از سوی خود اهل بیت عنوان کرد.


وی در ادامه، با بررسی برخی از خطبه های حضرت علی(ع) علت مدارای امیرمؤمنان(ع) را جلوگیری از ایجاد تفرقه معرفی کرد.


در پایان حجت الاسلام حسینی قمی با قرائت فرازهایی از خطبه فدکیه به ذکر مصیبت های وارده بر خاندان اهل بیت پرداخت.


خاطر نشان می شود در این مراسم آیات معصومی، سیدان، اشرفی شاهرودی و مروارید نیز حضور داشتند و در سوگ حضرت زهرا(سلام الله علیها) به عزاداری پرداختند و در پایان این مراسم همراه با دیگر عزاداران فاطمی به حرم مطهر مشرف شدند./859/202/ب1

ارسال نظرات