۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۲۱۹۱۱
آیت الله شبستری:

امنیت و استقلال کشور مرهون ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر ولایت‌مداری عموم مردم و مسؤولان در شرایط حساس منطقه‌ای و بین المللی، گفت: امنیت، استقلال و آرامش حاکم در ایران مرهون وجود پر برکت ولایت فقیه و رهنمودهای داهیانه رهبر انقلاب است.
ديدار با دست اندرکاران شهرک فاطميون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع دست‌اندرکاران برپایی شهرک آسمانی فاطمیون در تبریز، اظهار داشت: توجه به مشکلات جامعه و حل آن و توجه به اوقات نماز از ویژگی های برجسته شیعیان در مکتب فاطمی است.

 


نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نماز معراج مومن و بهترین وسیله ارتباط مخلوق با خالق است، حضرت زهرا(س) تمام نمازهای خود را در وقت فضیلت به جای می آوردند و از نظر فقها همین به جا آوردن نماز در وقت قضیلت خود بهترین طریق سعادت و رستگاری و قرب به پروردگار است.

 


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کوثر به معنی خیر کثیر بوده و حضرت زهرا(س) مصداق اتم خیر کثیر هستند، چراکه هم خودشان و هم نسل شریفشان خیر کثیر است. امام راحل(ره) و امام خامنه ای عزیز تداوم همان خیر کثیری هستند که موجب شده تا اسلام ناب بعد از 14 قرن احیا شود.

 


وی با اشاره به شأن و منزلت والای حضرت فاطمه(س)، گفت: این جایگاه تنها برای این نبود که ایشان دختر پیامبر(ص) بودند، بلکه افزون بر این حضرت زهرا(س) همسر ولایت و مادر امامت هستند که هر کدام از این صفات بیانگر شخصیت بالای این بانوی بزرگوار اسلام است.

 


عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رفتار حضرت زهرا(س) باید برای بانوان و حتی آقایان الگو باشد، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سرمشق و الگوی همگان است، اما متأسفانه بدحجابی که امروز در جامعه مشاهده می شود، هیچ گونه مشابهتی با سیره حضرت زهرا(س) ندارد، چراکه آن حضرت الگوی عفاف و حجاب برای همگان است.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ولایت‌مداری عموم مردم و مسؤولان در شرایط حساس منطقه‌ای و بین المللی اظهار داشت: امنیت، استقلال و آرامش حاکم در ایران مرهون وجود پر برکت ولایت فقیه و رهنمودهای داهیانه رهبر انقلاب است، اگر ولایت نباشد، هیچ گونه عبادتی در پیشگاه خدا قبول نیست.

 


آیت الله شبستری ادامه داد: اگر رهبری الهی نباشد، جامعه از مسیر اصلی منحرف می شوند، که البته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برکات ولایت فقیه را لمس و درک کرده ایم، باید دانست که وجود با برکت امام و رهبری عامل نجات کشور از دست مستکبران شد و پایداری انقلاب تاکنون نشان دهنده برکت وجود ولایت فقیه در کشور است./935/202/ب1

ارسال نظرات