۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۳۲۲۴۷۸
مدیر کل اوقاف استان مازندران خبر داد؛

آمادگی 900 زائرسرا و سوئیت بقاع متبرکه مازندران برای میزبانی از مسافران نوروزی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران از آمادگی 800 زائرسرا و 100 سوئیت در بقاع متبرکه استان به منظور اسکان مسافران نوروزی خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران از آمادگی 800 زائرسرا و 100 سوئیت در بقاع متبرکه استان به منظور اسکان مسافران نوروزی خبر داد.

 

وی با بیان این که گسترش فضای بقاع امام‌زادگان و ایجاد زائرسراها و سوئیت‌ها این فرصت را به مسافران و گردشگران نوروزی داد تا در کنار نوادگان و خاندان اهل بیت(ع) به آرامش روحی برسند و از فضای معنوی آنها بهره‌گیری کنند، افزود: افزایش تعداد زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه در کنار اجرای طرح آرامش بهاری می‌تواند به ترویج گردشگری مذهبی و رونق آن کمک کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از بقعه امام‌زاده عباس(ع) ساری به عنوان یکی از امامزادگان شاخص کشور یاد کرد و با بیان این که این امامزاده که سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر است، ادامه داد: این مجموعه دینی و فرهنگی از کلیه امکانات فرهنگی، مذهبی، رفاهی و اقامتی بهره مند است.

 

وی با اشاره به این که طرح آرامش بهاری برای ششمین سال متوالی در این بقعه متبرکه اجرا می‌شود، گفت: خیمه معرفت به ‌صورت دائمی در این امامزاده با حضور روحانی اعزامی از قم و مبلغ بومی برپا شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که 30 زائرسرا و 16 سوئیت در امامزاده عباس(ع) ساری آماده استقبال و اسکان مسافران نوروزی در قالب طرح آرامش بهاری هستند، بیان کرد: سوئیت‌های این مجتمع شامل اتاق‌های دو تخته، سه تخته و چهار تخته می‌شوند.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که زائرسرای بقعه امام‌زاده عباس(ع) ساری از روزهای گذشته تجهیز و رنگ‌آموزی شد، ادامه داد: سوئیت‌ها و زائرسراهای بقعه امام‌زاده عباس(ع) ساری هر شب آمادگی اسکان 300 نفر را دارد.

 

وی با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه به‌ عنوان پایگاه‌های معنوی نقشی اساسی در ترویج گردشگری مذهبی و جذب مسافران نوروزی دارند، ادامه داد: طرح آرامش بهاری در راستای جذب مسافران نوروزی و ایجاد نشاط معنوی بین مسافران از 28 اسفند در 250 بقعه و امام‌زاده مازندران آغاز به‌ کار کرده است.

 

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: بیش از 900 خادم ثابت و افتخاری به ‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه مازندران مشارکت می‌کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به حضور 220 روحانی در امامزادگان مجری طرح آرامش بهاری استان، ادامه داد: مازندران همه‌ساله در اجرای طرح آرامش بهاری رتبه‌های نخست کشوری را کسب می‌کند و برای این طرح سیاست‌ها و برنامه‌های هدفمندی طراحی شده است.

 

وی از وجود 800 زائرسرا و 100 سوئیت در امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری مازندران خبر داد و گفت: این تعداد زائرسراها و سوئیت‌ها آماده اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در ایام تعطیلات هستند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه زائرسراها به ‌صورت شبانه‌روزی آماده اسکان مسافران در جوار بقاع متبرکه هستند، اظهار کرد: تجهیزات و امکانات لازم در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه از روزهای گذشته برای استقبال از مسافران آماده و استانداردسازی شدند./950/203/ب2

ارسال نظرات