۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۳۲۲۵۲۷
مدیر حوزه علمیه کاشان:

برخی به دنبال خط کشیدن روی اصول انقلاب و تعامل با دنیا هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: مشکل طاغوت، تعامل کردن با دنیا بود و امروز نیز برخی به دنبال خط کشیدن روی انقلاب و تعامل با دنیا هستند که این نشان از برگشت از اصول انقلاب و پشت کردن به اصول امام است.
حجت الاسلام منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در بیانات گذشته خود فرمود که من دیپلمات نیستم، من انقلابی هستم، گفت: دلیل بیان این جمله انقلابی بودن نظام است.

وی افزود: نظام باید انقلابی اداره شود، چرا که نگاه دیپلماسی به همه قضایا موجب بروز مشکل می شود که نمونه آن سخنان آقای هاشمی رفسنجانی مبنی بر برخورد خواهرانه و برادرانه با دنیا است.

حجت الاسلام فرجی با بیان این که آقای هاشمی رفسنجانی وضعیت کشور را تشبیه به شعب ابی طالب می کند، افزود: رهبر معظم انقلاب در سال گذشته فرمود، کشور ایران در وضعیف شعب ابی طالب نیست.

مدیر حوزه علمیه کاشان با تأکید بر این که دیپلماتیک عمل کردن موجب زیرسؤال رفتن بسیاری از اصول می شود، گفت: یکی از اصول دیپلماتیک این است که در کشور به ولایت فقیه نیازی نداریم، چرا که از منظر دیپلماتیک، رییس جمهور باید تمام سیاست های کشور را تعیین کند.

وی با اشاره به این که از منظر دیپلماتیک رهبر نباید نظارتی بر سیاست های داخلی و خارجی داشته باشد و نباید اقتصاد مقاوم تعیین کند، گفت: رهبری نگران آن است که خبرگان از انقلابی بودن فاصله بگیرد و به سمت دیپلماتیک عمل کردن برود.

به گفته وی، برخی مقابل دشمنان ایستادن را بد می دانند و عنوان می کنند ما می توانیم با دنیا تعامل کنیم در حالی که امام راحل درمقابل تعامل کردن با دنیا ایستاد.

حجت الاسلام فرجی با بیان این که اگر ما به دنبال تعامل بودیم، چه نیازی به انقلاب کردن بود، گفت: مشکل طاغوت، تعامل کردن با دنیا بود و امروز نیز برخی به دنبال خط کشیدن روی انقلاب و تعامل با دنیا هستند که این نشان از برگشت از اصول انقلاب و پشت کردن به اصول امام است.

مدیر حوزه علمیه کاشان با تأکید بر این که امام راحل انقلابی عمل کرد و در شرایط خاص کشور در مقابل قدرت های جهان ایستاد، گفت: زمانی که زیرساخت های ایران از بین رفته بود با دنیا تعامل نکردیم، اما امروز که در اوج قدرت و عزت هستیم، چرا باید با دنیا تعامل کنیم.

حجت الاسلام فرجی گفت: برخی به دنبال انتخاب رهبری هستند که تعامل را به انقلابی بودن ترجیح دهد، از این رو رهبری از این خط فکر ابراز نگرانی کرد./1307/302/ب

ارسال نظرات