۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۳۲۲۶۲۱
امام جمعه محمودآباد:

نامگذاری امسال نشان دهنده عدم رضایت رهبری از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور رضایت ندارند، گفت: متأسفانه این سیاست های مهم اقتصادی تنها در حد شعار در میان مسؤولان باقی مانده است.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با بیان این که متأسفانه آن طور که شایسته بود سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در کشور به خوبی اجرایی نشد، خاطرنشان کرد: دولت باید در سال جدید با همه توان خود این سیاست های ابلاغی را به خوبی در جامعه اجرایی کند تا شاهد رشد و بالندگی کشور باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور رضایت ندارند، افزود: متأسفانه این سیاست‌های مهم اقتصادی تنها در حد شعار در میان مسؤولان باقی مانده است.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر هجمه های اقتصادی دشمن مصون می دارد، بیان داشت: اگر می خواهیم از نفوذ اقتصادی دشمن به کشور جلوگیری کنیم باید اقتصاد مقاومتی در همه بخش های کشور اجرایی شود.

 

حجت الاسلام موسوی تقویت تولید ملی و ارتقای فرهنگ جهادی را از مهم‌ترین راه‌های اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و گفت: در شرایط کنونی با جنگ اقتصادی روبه‌رو هستیم که راه حل مقابله با آن، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است.

 

وی با بیان این که یکی از نتایج و دستاوردهای مهم اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی، رشد تولیدات داخلی است، ابراز داشت: فروش فرآورده‌های نفتی به جای فروش نفت خام و استفاده از نخبگان علمی کشور از دیگر نتایج و دستاوردهای مهم اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی است و تحقق این مهم، سبب معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سومین قدرت اقتصادی جهان پس از چین و آمریکا می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه حفظ استقلال و جلوگیری از وابستگی به دیگران است، ادامه داد: به حتم با تحقق این مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد بالندگی و شکوفایی نظام اسلامی خواهیم بود.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که تنها راه رفع مشکلات اقتصادی و رسیدن به جایگاه اصلی اقتصاد در جهان، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب است، گفت: نگاه شعاری به مقوله اقتصاد مقاومتی در کشورمان باید حذف شود و شاهد گسترش این فرهنگ در همه بخش های کشورمان باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی موجب تحکیم پایه های اقتصادی کشورمان می شود، تصریح کرد: شوک های اقتصادی غرب نمی تواند موجب بحران در فضای اقتصادی کشورمان شود.

 

امام جمعه محمود آباد، حمایت از تولید داخل را رمز پیشرفت و تعالی کشور در عرصه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید با کاهش واردات کالا از کشورهای دیگر ضمن ترویج فرهنگ استفاده از تولید داخل، از تولید کننده های کشورمان حمایت کند.

 

وی با تأکید بر این که چاره اساسی حل مشکلات تحریم ها در تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید تولید و اقتصاد را به مردم بسپاریم و این امر مهم در کشور نهادینه شود که با همت و اراده مردم دشمنان ناامید و مأیوس می‌شوند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که به هیچ عنوان نمی توان به غربی ها به ویژه آمریکایی ها اعتماد کرد، افزود: آمریکایی ها پس از توافق کاغذی برجام متأسفانه در عمل، از اجرای تعهدات خود سر باز زده اند و تاکنون آن چه را که در تعهدات خود بوده انجام نداده اند./950/202/ب2

ارسال نظرات