۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۳۲۲۶۳۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

عده ای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را بر خلاف منافع خود می بینند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که عده ای که منافع خود را به دلیل اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در خطر می بینند مانع اجرای این سیاست ها می شوند، گفت: باید با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در جهت تحقق عملی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام برداریم.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامورخیریه مازندران امروز در بازدید از ستاد تسهیلات سفر استان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، رونق تولیدات داخلی را یکی از بهترین راه های تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و گفت: حمایت از تولید ایرانی زمینه ساز قطع وابستگی کشورمان به کشورهای دیگر است.

 

وی با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود در کشور در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری نهایت استفاده شود، افزود: دشمنان ایران اسلامی علاقه ای به استقلال و خودکفایی ایران اسلامی ندارند و همواره تلاش می کنند تا کشورمان در همه زمینه ها وابسته غرب بماند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که باید همان استقلال و خودکفایی که به برکت انقلاب اسلامی به دست آوردیم را با عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی حفظ کنیم، بیان داشت: متأسفانه عده ای در داخل بر خلاف این سیاست ها گام برمی دارند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که عده ای که منافع خود را به دلیل اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در خطر می بینند مانع اجرای این سیاست ها می شوند، تصریح کرد: باید با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در جهت تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

 

وی با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی بستر قطع وابستگی های کشور در حوزه های مختلف به غرب را فراهم می کند، بیان داشت: باید عزم ملی و مدیریت جهادی در جهت افزایش تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی گام برداریم تا دیگر وابسته به کشورهای دیگر نباشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کشورمان در بخش های مختلف دارای پتانسیل و ظرفیت های بالایی است که متأسفانه به دلیل برخی بی تدبیری ها مغفول مانده است، افزود: اگر این ظرفیت های بالقوه شناسایی و احیاء شود می تواند پشتوانه محکمی برای کشورمان در حوزه اقتصادی باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که وقف کاربردی ترین مقوله در اقتصاد مقاومتی است، افزود: احیا، حفظ و صیانت از موقوفات وظیفه ای همگانی است که باید در راستای تحقق آن تلاش شود.

 

وی با تأکید بر پیروی از ولایت فقیه و عمل به رهنمودهای رهبری در جهت حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی، وقف را یکی از جنبه های اقتصاد مقاومتی دانسته  که می تواند نقش بسیار چشمگیری در توزیع عادلانه ثروت و همچنین خودکفایی کشور در عرصه های مختلف ایفا کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شعار امسال نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی است، گفت: مسؤولان باید بدانند لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، ترویج فرهنگ آن است و بدون فرهنگ، اقتصاد مقاومتی قابل اجرا نیست.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که اقتصاد مقاومتی تنها راه برون کشور از مشکلات و گرفتاری های اقتصادی است، ادامه داد: متأسفانه برخی ها در داخل خود را کاملاً وابسته به بیرون می بینند و هیچ توجهی به ظرفیت های داخلی ندارند.

 

وی با اشاره به این که اتکا به تولیدات داخلی از مسائل مهم در برون رفت از مشکلات اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید در دستور کار همه ملت ایران قرار گیرد، افزود: دولت و مجلس در سال جدید رسالت سنگینی بر عهده دارند و باید با کنار گذاشتن برخی حواشی ها تنها در جهت تحقق این سیاست ها گام بردارند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز نظام اسلامی در سایه تهدید و تحریم های غرب به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافته است، گفت: این اقتدار و عزت امروز را مرهون تکیه به ظرفیت های داخلی هستیم که امروز نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که تلاش های دشمنان برای تضعیف جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی بی فایده است، افزود: امروز ایران اسلامی یکی از مقتدرترین کشورهای خاورمیانه و جهان در عرصه های مختلف است که تنها با تکیه بر ظرفیت های بومی به این قدرت دست یافت است./1317/202/ب2

ارسال نظرات