۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۳۲۳۰۲۲

ثبت 3 وقف جدید در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با ایام نوروز، سه وقف جدید با نیات متنوع در استان آذربایجان‌شرقی به ثبت رسید.
وقف

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به ثبت وقف های جدید در سال 95 اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری در شهرستان سراب دو وقف جدید به ثبت رسیده است.


وی با اشاره به مشخصات این موقوفه جدید خاطرنشان کرد: زمینی به مساحت 90 متر مربع به ارزش 25 میلیون تومان جهت ساخت حسینیه و دیگری زمینی به مساحت 200 متر مربع به ارزش 40 میلیون تومان جهت احداث مسجد از سوی دو واقف خیر اندیش وقف شد.


حجت الاسلام مصائبی همچنین از ثبت نخستین وقف سال 95 شهرستان اهر خبر داد و گفت: نخستین وقف سال 95 در سومین روز از سال جدید از سوی یکی از واقفان خیراندیش شهرستان اهر انجام شد، این واقف خیر اندیش زمینی به متراژ 350 متر مربع به ارزشی بالغ بر 40 میلیون تومان جهت ساخت مسجد وقف کرد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی، در ادامه با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در استان استقبال گسترده‌ای داشت، اظهار کرد: افزون بر زائران داخل کشور، حضور گسترده زائران خارجی را نیز داشتیم که بسیار با علاقه در برنامه‌های طرح آرامش بهاری شرکت می‌کردند.


وی با اشاره به استقبال میهمانان نوروزی داخل و خارج کشور از طرح آرامش بهاری افزود: طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال جاری ادامه می‌یابد، ایجاد نمایشگاه، پوسترها، غرفه‌های قرآن و حدیث، کودک و مشاوره از جمله جزئیات برنامه طرح آرامش بهاری است.


حجت‌الاسلام مصائبی، ادامه داد: نامگذاری هر کدام از طرح‌ها و برنامه‌ها به خاطر فصولی است که در آن قرار می‌گیریم و اکنون که در فصل بهار و روزهای عید قرار داریم مردم خواستار مکانی آرامش بخش هستند و در همین راستا به همت اداره اوقاف، امام‌زاده‌ها میزبان حضور مردم در این مکان‌ها و ایجاد چنین حس آرامی به مردم شده‌اند.


مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه استان گفت: استقبال و حضور پرشور مردمی، لحظه تحویل سال در تمام بقعه‌ها به وضوح دیده می‌شد و نشان دهنده این بود که مردم علاقه ویژه ای به مکان‌های مقدس پیدا کرده‌اند و اگر مشکلی در استقبال و حضور مردمی باشد ایراد از خود ما است که نتوانستیم دقیق و مناسب مردم را با این برنامه‌ها آشنا بکنیم.


وی یادآور شد: دور اول اجرای طرح آرامش بهاری با تمام مشکلات آب و هوائی به خوبی انجام شده و حدود 7 هزار زائر تا به امروز در امام‌زاده‌های استان اسکان یافته‌اند که این آمار نشان از استقبال مسافران نوروزی از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان دارد و البته مبلغان اعزامی مستقر در امام‌زاده‌ها نیز با برپایی خیمه‌های معرفت پاسخگوی سؤالات دینی و شرعی زائران هستند.


حجت‌الاسلام مصائبی با بیان این‌که این طرح آرامش بهاری مختص فصل بهار نیست، گفت: بعد از فصل بهار برنامه برای تابستان با نام نشاط معنوی خواهیم داشت و خوشبختانه این برنامه‌ها به صورت مداوم و در طول سال با نام‌های مختلف خواهد بود البته به راحتی می‌توان گفت که سازمان اوقاف در چند سال اخیر پیشرو در کارهای فرهنگی بوده است./935/302/ب1

ارسال نظرات