۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۳۲۳۲۸۳

مراسم عزاداری علی بن باقر در مشهد اردهال کاشان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد مراسم سنتی قالیشویان فین کاشان در مشهد اردهال گفت: مراسم عزاداری علی بن باقر به مدت دو شب در آستان مقدس حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) برگزار می شود.
محمد احترامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد احترامی مسؤول ستاد مراسم سنتی قالیشویان فین کاشان در مشهد اردهال در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: سه شنبه شب در شب شهادت حضرت مراسم سینه زنی و نوحه خوانی با سخنرانی حجت الاسلام مهدی سلیمانی امام جمعه مشهد اردهال برگزار می شود.

 

وی افزود: چهارشنبه شب 19 فروردین ماه نیز سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری، نوحه خوانی و سینه زنی برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) است 27 جمادی الثانی سال 116 هجری قمری، 55 سال بعد از واقعه کربلا مانند جدش در کربلای ایران مشهد اردهال کاشان به شهادت رسید اما به دلیل همزمانی 27 جماد الثانی با دومین جمعه از مهرماه سال خور شیدی، مراسم قالیشویان مردم فین کاشان و تشییع نمادین پیکر مطهر این امام زاده واجب التعظیم همه ساله در دومین جمعه از مهر ماه برگزار می شود.   

 

احترامی یاد آور شد: امامزاده حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در قرن دوم هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایتمدار کاشان و فین و به امر پدر بزرگوارش حضرت امام محمد باقر(ع) برای ترویج و تعلیم شریعت مقدس اسلام عازم کاشان شد و بعد از برگزاری نخستین نماز جمعه در مشهد جامع کاشان و سه سال ارشاد و هدایت مردم در منطقه اردهال کاشان گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملک مروان شد و پس از یک جنگ نا برابر بطور ناجوانمردانه و مظلومانه مانند جد بزرگوارش امام حسین (ع) به شهادت در کربلای ایران مشهد اردهال کاشان به شهادت رسید.

 

گردهمایی بزرگ رزمندگان گردان فتح شهرستان کاشان و آران و بیدگل

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس، در ادامه از برگزاری گردهمایی بزرگ رزمندگان گردان فتح شهرستان کاشان و آران و بیدگل خبرداد.

 

وی افزود: این گردهمایی که همراه با خاطره گویی رزمندگان گردان فتح و تجلیل از خانواده شهدا است پنجشنبه 26 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان برگزار می شود./1307/203/ب1

ارسال نظرات