۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۳۲۳۳۷۵

افزایش 20 درصدی حضور مسافران در امامزادگان آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مصائبی، از افزایش 20 درصدی حضور مسافران در امامزادگان استان خبر داد و گفت: امسال مسافرانی از کشورهای نیجریه، ژاپن و آلمان نیز در امامزادگان استان حضور یافتند.
امامزاده

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که در 14 روز اول سال جاری چهار موقوفه جدید در این استان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این موقوفات در شهرهای سراب و اهر برای امور مسجد، حسینیه و کارهای فرهنگی وقف شده که ارزش آن ها بیش از دو میلیارد ریال است.


وی با بیان این‌که خیران استان در سال گذشته نیز 100 مورد وقف کرده اند که با این تعداد، میزان وقف های این استان به بیش از هفت هزار مورد رسیده است، خاطرنشان کرد: وقف از حسنات و صدقات جاریه است، در موقوفات این استان بیش از 20 هزار رقبه به ثبت رسیده است.


حجت الاسلام مصائبی همچنین از افزایش 20 درصدی حضور مسافران در امامزادگان استان خبر داد و تصریح کرد: امسال برای نخستین بار مسافران گروهی از کشورهای نیجریه، ژاپن و آلمان از امامزادگان استان بازدید کرده اند، ضمن این‌که پنج هزار جلد راهنمای گردشگری اماکن متبرکه و امامزادگان در میان مسافران نوروزی توزیع شده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال زائران امامزادگان استان از طرح آرامش بهاری تصریح کرد: امسال 35 نفر از علما برای برگزاری برنامه های دینی، آموزشی، فرهنگی و مسابقه در امامزاده های استان مستقر شده اند که از این تعداد 20 نفر از قم اعزام شده اند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تعداد موقوفات درمانی در حد نام تبریز که از آن به نام شهر اولین ها یاد می شود نیست، اظهار داشت: تبریز نسبت به جایگاه خود درباره وقف ضعیف عمل کرده و انتظار می رود خیران و متولیان این موضوع پا به میدان بگذارند تا این فرهنگ جاودان اسلامی در این شهر بیش ازگذشته احیا شود.


حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: در موقوفات این استان بیش از 20 هزار رقبه به ثبت رسیده اما میزان موقوفات در بخش درمان شهر تبریز کم بوده و این درحالی است که بهترین پزشکان و بهترین امکانات درمانی در این شهر وجود دارد و به این خاطر از سایر استان ها نیز به این شهر برای معالجه مراجعه می ‎کنند.


وی افزود: در بین افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی، بیمارانی هستند که قادر به پرداخت هزینه درمانی نیستند و برای حل این مشکل نیاز به موقوفاتی است که بتواند این هزینه ها را تقبل کنند. مناطق محروم زیادی در استان داریم و نیاز است مسؤولان و خیران در سال جدید دست به دست هم داده و اقدامات لازم را برای ترویج فرهنگ وقف انجام دهند.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی با اشاره به پشتیبانی استاندار از اوقاف، اظهار کرد: استانداری همواره آمادگی همکاری با اداره اوقاف را اعلام داشته و این امر سبب دلگرمی است؛ اگر این حمایت ها ادامه داشته باشد به طور قطع نسبت به سال های پیش با برنامه تر و با انگیزه تر حرکت خواهیم کرد تا ظهور واقعی اقتصاد مقاومتی را با اقدام و عمل مناسب درجامعه شاهد باشیم./935/302/ب1

ارسال نظرات