۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۳۲۳۵۷۹
معاون فرهنگی اوقاف مازندران:

فرهنگ قرآنی، جامعه را از انحراف و تباهی مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت ترویج مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از ناهنجاری و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش خواهد یافت.
معاون فرهنگي اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست هماهنگی مسابقات قرآنی استان در ساری گفت: از جمله برنامه های مهم اوقاف ترویج فعالیت های قرآنی درکشور است که این امر مهم با هدف فراهم آوردن زمینه هایی جهت انس با مفاهیم تعالی بخش قرآن در محیط جامعه همواره مورد اهتمام متصدیان و مسؤولان اوقاف است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، احیای فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم از این فرهنگ راستین بهره لازم را ببریم زندگی ما هدفمند خواهد بود. 

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم صحیح و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند. 

 

معاون اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت ترویج مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از ناهنجاری و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش خواهد یافت. 

 

وی بر ضرورت گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: دلگرم‌ترین لحظات انسان در مواقع ارتباط با خداوند است و تدبر در قرآن و نماز موجب ارتباط انسان با خداوند می‌شود.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این‌که اگر به دستورات قرآن کریم عمل کنیم سعادتمند می‌شویم، ادامه داد: مدیریت و اخلاق ما باید قرآنی باشد و مشکلات دنیای امروز این است که با معارف قرآنی فاصله گرفتیم و ظرفیت قرآن کریم بسیار بالاست و هنوز از این ظرفیت استفاده نکردیم.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز همگان وظیفه دارند در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کنند، ادامه داد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط و زمینه کاملاً برای نهادینه کردن این مسأله بسیار مهم مهیا است. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران، قرآن را اساسی ترین کتاب و بنیادی ترین اصول زندگی مسلمانان خواند که معرف حیات بشری است و اظهار داشت: قرآن حیات بشری را به معنای واقعی خودش که جنبه عروج گونه برای انسان دارد، معرفی می کند. 

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر استفاده حساب شده از معارف قرآن در زندگی فردی و اجتماعی، اذعان داشت: اگر ما ابزار دقیقی از قرآن برای مبارزه با جنگ نرم بسازیم، صدها ابزاری که از امور واهی ساخته شده از بین خواهد رفت.

 

حجت الاسلام قربانی ادامه داد: برگزاری  مسابقات قرآن  در رشته های مختلف قرانی  مقدمه ای برای عمل به قرآن  کریم است.

 

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه، به عنوان متولی برگزاری مسابقات در مراحل مختلف سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را در رده سنی کمتر از 18 سال و بالای 18 سال را در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می کند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف مازندران از شروع ثبت نام مرحله شهرستانی این دوره مسابقات از 14 فروردین ماه خبرداد و افزود: علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام  به ادارات اوقاف شهرستان های محل سکونت خود  و یا به سایت رسمی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران به نشانی  www.quraniran.ir  مراجعه ومراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

 

حجت الاسلام قربانی تصریح کرد: ثبت نام مرحله شهرستانی در این دوره از مسابقات ویژه  رده سنی 18 سال و بالاتر تا 11 اردیبهشت ماه امسال در رشته های حفظ پنج جزء ، حفظ ده جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، معارف دعا خوانی، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم اذان ابتهال انجام می گیرد.

 

معان فرهنگی و اجتماعی اوقاف مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم کشور نحوه ثبت نام و برگزاری مسابقات در رده سنی کمتر از 18 سال از این پس با همکاری وزارت آموزش و پرورش و بر اساس دستورالعمل‌های ویژه برگزار می‌شود./1317/202/ب1

ارسال نظرات