۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۳۲۳۸۸۶
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در خراسان شمالی:

منطق غرب و دشمنان نظام اسلامی زور و موشک است

خبرگزاری رسا ـ دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در خراسان شمالی با بیان اینکه منطق غرب و دشمنان نظام اسلامی موشک است، گفت: همین دشمنان، دانشمندان هسته‌ای ما را تحمل نکرده و با کمک عوامل خود و خودفروختگان داخلی، نخبگانی چون احمدی روشن و شهریاری را به شهادت رساندند.
حجت الاسلام افشين فر- دبير جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام سیدمحمد افشین‌فر، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان شمالی و استاد حوزه علمیه استان، عصر امروز در مراسم غبارروبی و گل باران مزار شهدا که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با شرکت هنرمندان استان برگزار شد، اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی مولود و وامدار این انقلاب و نظام بوده و باید دین خود را نسبت به آن ادا کند.

 

وی با بیان اینکه هنر متعالی قلب‌ها را تسخیر کرده و انسان‌ساز است، اضافه کرد: باید هنر هنرمندان ارزشی و انقلابی برای تعالی جامعه دینی مصرف شود چرا که هنر متعالی با رسوخ به دل‌ها زمینه تکامل انسان‌ها را فراهم می‌کند.

 

حجت‌الاسلام افشین فر با اشاره به اینکه شهدا به معنای واقعی کلمه هنرمند بودند، ادامه داد: این بزرگواران با بذل جان خویش، بهترین و ماندگارترین آثار هنری را برای جامعه اسلامی خلق کردند.

 

قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان شمالی با بیان اینکه هنرمندان نسبت به اهداف والای اسلام و انقلاب وظیفه دارند، خاطرنشان کرد: هنرمندان ارزشی و انقلابی رسالت دارند تا با نمایش و جلوه زیبای ارزش‌های اسلامی و معارف الهی، زمینه‌ساز رسوخ دین در دل‌های مردم شوند.

 

وی با اشاره به اینکه کار عالم و دانشمند تسخیر افکار است، ادامه داد: اما برای ماندگاری این اثر و رسوخ معرفت در افراد به هنر نیاز داریم چرا که هنر از افکار عبور کرده و به دل‌ها نفوذ می‌کند در نتیجه بر روی مخاطب اثری ماندگار و زیبا خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام افشین فر اظهار کرد: در چنین صورتی با کنار هم قرار گرفتن اندیشه و انگیزه در افراد، سد محکمی در برابر استکبار و نفوذ بیگانگان ایجاد شده و انقلاب و نظام اسلامی مصون و بیمه خواهد شد.

 

این استاد حوزه علمیه استان خراسان شمالی با اشاره به شهید مدافع حرم خراسان شمالی، فیروز حمیدی زاده که از هنرمندان خوشنویس این استان بود، افزود: هنر باید انسان را به کمال و تعالی برساند که در این زمینه الگوهای زیادی از جمله شهید آوینی و شهید مدافع حرم بجنوردی، شهید حمیدی‌زاده که هنرمند خوشنویس رتبه فوق ممتاز استان بود را داریم.

 

وی در ادامه با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای، اظهار کرد: در این زمینه همه باید گوش به فرمان رهبری و ولایت فقیه باشیم و حتی یک قدم از رهبری جلو یا عقب نباشیم.

 

حجت‌الاسلام افشین فر با اشاره به ناراحتی و موضع‌گیری‌های خصمانه غرب در برابر پیشرفت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: منطق غرب و دشمنان نظام اسلامی موشک بوده و همین دشمنان، دانشمندان هسته‌ای ما را تحمل نکرده و با کمک عوامل خود و خودفروختگان داخلی، نخبگانی چون احمدی روشن و شهریاری را به شهادت رساندند.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی گفت: بر این اساس نباید به وعده‌های دشمن دل‌خوش بود و امید داشت چرا که غرب و در رأس آن آمریکا بارها بدعهدی خود را به اثبات رسانده‌اند از این رو باید با تکیه بر دانش و توان داخلی و تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، همچنان را پرافتخار خود را ادامه دهیم.

 

گفتنی است، غبارروبی و گل باران مزار شهدا از جمله شهید هنرمند مدافع حرم فیروز حمیدی‌زاده، مداحی و نثار گل به مقام شامخ شهدا از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

 

شهید فیروز حمیدی زاده، یکی از سه شهید مدافع حرم خراسان شمالی، از خوشنویسان برتر این استان بود که پانزدهم بهمن پارسال در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه به شهادت رسید و اکنون به عنوان شهید شاخص هنرمند خراسان شمالی معرفی شده است.

 

شایان ذکر است، هفته هنر انقلاب اسلامی از بیستم فروردین‌ماه، سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی آغاز شده و تا بیستم و هفتم این ماه ادامه دارد./9314/202/ب1

ارسال نظرات