۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۳۲۳۸۹۸
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد تشریح کرد؛

آثار فردی و اجتماعی اعمال ماه رجب/ رجب ماه استغفار و بندگی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با تأکید بر این که ماه رجب، ماه استغفار است، گفت: اعمالی که در این ماه وارد شده ثواب فراوانی دارد و انسانی که پیراهن معصیت را در این ماه از تن بیرون کند، خداوند متعال او را پاک کرده و یاری می‏دهد.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، بامداد امروز در سخنرانی پیش از قرائت دعای پر فیض ندبه در مسجد مقدس جمکران، گفت: ماه رجب از ماه‏های بزرگ و حرام خداوند متعال بوده که حرمت آن فوق العاده است.

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: در ماه‏های حرام حتی با دشمنی که بر روی ما شمشیر کشیده نباید جنگ کنیم؛ در این ماه‏ها حتی اتفاقات غیرعمد، مثل تصادف نیز جریمه و دیه دو برابر دارد و باید دقت کنیم که مرتکب آن نشویم.

 

وی اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می‏فرمایند که در ماه رجب ریزش رحمت‏های الهی بیش از ماه‏های عادی است؛ خداوند متعال ماه رجب را وسیله اتصال با خود و بنده‏اش قرار داده است و هر کس به اعمال ماه رجب عمل کند، با خدا ارتباط محکمی برقرار می‏کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: از جمله اعمال مهمی که در این ماه وارد شده روزه گرفتن است که در روایات آمده که هر کس سه روز در ماه رجب روزه بگیرد، بهشت بر او واجب و آتش جهنم بر او سرد می‏شود.

 

وی ادامه داد: دعاهایی که در هر روز ماه رجب وارد شده از دیگر اعمال این ماه بزرگ است که در یکی از این دعاها از خداوند متعال درخواست می‏شود تا نکیر و منکر از انسان دور شوند و  و بشیر و مبشر جای آن‏ها بیایند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: صدقه دادن از دیگر اعمال ماه رجب و دیگر ماه‏های حرام است؛ انسانی که در راه خدا از مالش انفاق نکند، رستگار نمی‏شود؛ امام صادق(ع) دعا می‏کردند که خداوندا مرا از بخل و خصاصت حفظ بفرما و همچنین فرموده‏اند که کسی که بخل نفسش را بگیرد، به فلاح و رستگاری رسیده است.

 

وی اظهار داشت: فردی که برای خانواده خود خرج می‏کند نیز نوعی صدقه داده است؛ خداوند متعال در قرآن کریم می‏فرمایند که صدقه را خودم می‏گیرم؛ امام صادق(ع) زمانی که صدقه می‏دادند دست خود را می‏بوسیدند و می‏فرمودند که این صدقه را پیش از این که نیازمند بگیرد، خداوند می‏ستاند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ابراز کرد: زیارت ائمه معصوم(ع) عملی است که در بسیاری از ماه‏ها به ویژه ماه‏های حرام وارد شده است؛ در دعای ندبه نیز کمالات امیرمؤمنان(ع) بیان می شود و راه وصل شدن به پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) است.

 

وی تأکید کرد: ماه رجب، ماه توبه و استغفار است و در این ماه، هم اسغفار لفظی و هم استغفار عملی لازم است؛ اگر کسی تشنه باشد، با تکرار کردن کلمه آب، سیراب نمی‏شود؛ کسی که یک بار با اخلاص «لا اله الا الله» بگوید، به بهشت می‏رود.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: در ماه رجب به آتش بس با دشمن سفارش شده است و مهمتر از دشمن، خانواده است که در این ماه، به هیچ عنوان نباید جدال و بحثی در خانه باشد؛ اگر مؤمنی در ماه رجب لباس معصیت را از تن خود بیرون بیاورد، خداوند متعال نیز او را یاری می‏کند تا از بدی‏ها تخلیه شود.

 

وی در پایان تصریح کرد: در ماه رجب خلأهای آخرتی خود را با انجام اعمال این ماه پر کنید؛ حق الناس‏هایی که بر گردنتان است را بر طرف کنید، از پدر و مادر خود حلالیت بطلبید و استغفار فراوان بکنید که این ماه، ماه استغفار است./840/202/ب2

ارسال نظرات