۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۳۲۴۱۶۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ماه رجب فرصت گرانقدر خودسازی و تعالی معنوی انسان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رجب، گفت: ماه رجب فرصت گرانقدر خوسازی و تعالی معنوی انسان است که می توانیم بهره برداری شایسته از این ماه گرانقدر داشته باشیم که برکات و دستاوردهای ارزشمندی برای ما دارد.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب آمل با گرامی داشت فرارسیدن ماه مبارک رجب و میلاد باسعادت امام محمدباقر(ع) اظهارداشت: این امام همام از مقام ارزنده و والایی برخوردار است که ضرورت دارد در راستای بهره گیری از سیره والای این امام همام کوشا باشیم که امام محمدباقر(ع) شکافنده و تبیِین کننده علوم اسلامی بوده است.


وی با بیان این که این امام همام از اخلاقی نیکو و استقامت والایی برخوردار بوده است، بیان داشت: امام محمدباقر(ع) با وجود تمام سختی ها در راستای تبیین معارف والای اهل بیت معصومین(ع) کوشا بوده و تلاش های بسیاری صورت داده است.


امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: زندگی اهل بیت معصومین(ع) به عنوان الگویی برای همگان است که انسان می تواند با بهره گیری از آن زندگی خود را در مسیر سعادت و تعالی قرار دهد.


حجت الاسلام رحمانی آملی افزود: انسانی که زندگی خود را در بستر تعالیم والای دینی و بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) قرار دهد می تواند زمینه ساز ارتقا و تعالی خود باشد.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرصت ها و ظرفیت های ارزشمندی برای ما قرار دارد که می توانیم بهره گیری شایسته ای از آن داشته باشیم، گفت: حضور در محضر سیره ائمه اطهار(ع) می تواند بسترساز عاقبت بخیری انسان شود.


وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رجب اظهارداشت: ماه رجب فرصت گرانقدر خوسازی و تعالی انسان است که می توانیم بهره برداری شایسته از این ماه گرانقدر داشته باشیم که برکات و دستاوردهای ارزشمندی برای ما دارد.


امام جمعه آمل با بیان این که ماه رجب فرصت ارزنده ای برای نیایش به درگاه خداوند سبحان است، بیان داشت: انسان با عبادت و اعمال نیکو و شایسته در این ماه نورانی می تواند در مسیر رضایت پرودرگار متعال گام برداشته و به مراتب والایی دست پیدا کند.


حجت الاسلام رحمانی آملی خاطرنشان کرد: انسان در این ماه نورانی می تواند به تعالی معنوی دست پیدا کرده و در مسیر گسترش اندیشه های دینی و ایمانی خود قدم بردارد.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به مراسم معنوی اعتکاف اظهارداشت: اعتکاف از جمله برنامه های ارزشمندی است که انسان به مدت سه روز با حضرت حق راز و نیاز کرده و به عبادت با خالق خویش می پردازد.


وی بر ضرورت برگزاری باشکوه برنامه های اعتکاف تاکید کرد و بیان داشت: ضرورت دارد مراسم معنوی اعتکاف با عظمت خاصی و به بهترین نحو ممکن برگزار شود./1314/202/ب3

ارسال نظرات