۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۳۲۴۱۷۵

مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت امیر صیاد شیرازی در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت امیر صیاد شیرازی با حضور پرشور مردم در منطقه شادمحل آمل برگزار شد.
شهيد صياد شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امشب در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت امیر صیاد شیرازی و شهدای دهه 90 شهرستان آمل که در منطقه شادمحل برگزار شد با اشاره به این که گفتمان در بیان شهادت و شهید در حد یک حرف و واژه نیست، گفت: در گفتمان شهدا از مکتبی سخن می گوییم که نشان دهنده تمامیت ارضی کشور جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی است.


وی افزود: این مکتب برگرفته از مکتب اصیل اسلام ناب محمدی است که در مسیر ادامه آن منویات مقام معظم رهبری علمدار این نظام بی بدیل قرار دارد.


وی با تاکید بر این که جهان اسلام از مکتب شهدای عزیز الگو می گیرد، ادامه داد: اصالت فرزندان حزب الله ایران اسلامی براساس تفکر شهدا بوده که در تمام عرصه ها به منصه ظهور و پیروزی رسانده است و در تمام صفحات زندگی شان خالصانه همانند شهید صیاد شیرازی ها و امیر منفرد نیاکی ها تلاش کردند.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که در سال 95 با پیام نوروزی رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی از شعار به اقدام وعمل تبدیل می شود، عنوان داشت: دیگر گذشته است دورانی که پیام مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی در حد شعار، سمینارها، سخنرانی ها و چاپ کتاب ها بود.


حجت الاسلام تقی زاده اظهارداشت: کسانی که اقتصاد مقاومتی را به تمسخر می گیرند و چشم طمع به غربی ها دوختند و به دنبال اقتصاد غربی هستند بدانند که اقتصاد اسلامی را فرزندان انقلاب خلق کردند و رهبر انقلاب در کنار جسم شهید صیاد شیرازی نماز می خواند.


استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از کسانی که در حرف در تبعیت از مقام معظم رهبری سخن می گویند اظهار داشت: بهره گیری از تفکر انقلابی بودن این است که در مسیر فرمایشات رهبری باشند نه فقط در حرف و سخن که بتوانند درمیان مردم وجهه ای بدست آورند.


حجت الاسلام تقی زاده با گرامیداشت سالگرد شهید آوینی افزود: شهید آوینی ها مسیر خود را انتخاب کردند و اگر بخواهیم از مکتب شهید و شهادت بیان کنیم مصادق بارز آن امثال شهید جعفری ها و شهدای مدافع حرم هستند که بعضی از شهدا جسم عزیزشان چندین بار قطعه قطعه شد که این نشان از تفکر انقلابی گری آنها بوده است. 


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که پساتحریم تاکنون هیچ سودی برای مردم نداشته است، خاطرنشان کرد: امروز در سایه پساتحریم بسر می بریم که متاسفانه فقط آمدند و رفتند و ما را مورد هجمه خود قرار دادند.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز خواص با ساده لوحی در مسیر غرب قرارمی گیرند، تصریح کرد: کسانی که در مسیر ولایت قرار دارند با بصیرت هستند و گرنه در مسیر کسانی قرار می گیرند که دلباخته غرب هستند و امروز کسانی که خود را تابع پیروی امام می دانند و معتقد به مقام معظم رهبری نباشند در مسیر انحراف قرار می گیرند.


 وی با انتقاد از کسانی که حرف از اصلاحات به زبان جاری می کنند اما در عمل در مقابل مقام معظم رهبری می ایستند، گفت: آیا در مسیر تفکر رهبری ایستادن اصلاحات است یا این که دنباله روی سیاست غرب رفتند یک نوع اصلاحات برای شما حساب می شود.


حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که پدران و مادران شهدا ولی نعمتان نظام اسلامی هستند، بیان داشت: این عزیزان صاحبان اصلی نظام هستند و اگر کسی در مقابل تفکرات شهدا قرار گیرد باید در مقابل این بزرگواران جوابگو باشد که شهدای ما جان دادند تا مسیر انقلاب با عزت باقی بماند و شمع محفل بشریت هستند.


امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که ضرورت دارد قدردان و حق شناس مکتب شهدا باشیم، تصریح کرد: خدایی ناکرده کاری نکنیم که فرهنگ شهادت را با فرهنگ غرب عوض کنیم که متاسفانه در فیلم های سینمایی دیده می شود که باید مدیران فرهنگی کشور به گوش و هوشیار باشند./1314/202/ب3

ارسال نظرات