۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۳۲۴۳۳۹

نام‌نویسی از معتکفان در مساجد آذربایجان‌شرقی آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: ثبت نام از عموم علاقه‌مندان به حضور در سنت حسنه اعتکاف به زودی در مساجد محوری استان انجام می شود.
حجت الاسلام مصائبي

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، اظهار داشت: رجب یکی از ماه‌های پربرکت و معنوی است که روایات متعددی نیز از پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در رحمت واسعه پروردگار در این ماه آمده است.


وی با تشریح فضائل ماه های رجب و شعبان و ضرورت تهذیب نفس برای آمادگی جهت حضور در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در این ماه می توان با انجام عبادت ها و ادعیه ای که وارد شده است بیش از پیش از فضیلت های بسیار آن بهره برد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در ایام شهادت و ولادت ائمه اظهار مراسم ویژه ای در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود، تاکید کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه رجب تمامی بقاع متبرکه استان آماده برگزاری مراسم جشن و سرور و دعاخوانی شده اند.


حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که امامزادگان استان در مناسبت های مذهبی در ماه های رجب و شعبان میزبان خیل کثیری از زائران هستند، ادامه داد: در ایام ولادت ائمه در این ماه مراسم جشن و سرور در بقاع متبرکه برگزار می شود تا فضای معنوی بقاع متبرکه و هم چنین جامعه مهیای ورود به ماه مبارک شعبان و رمضان شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رجب اظهار داشت: ثبت نام از عموم علاقه‌مندان به حضور در سنت حسنه و معنوی اعتکاف به زودی در مساجد محوری استان انجام می شود، اعتکاف 13 الی 15 ماه رجب برگزار می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که کار اوقاف یک کار اقتصادی است، عنوان کرد: با توجه به معنی اقتصاد مقاومتی، افرادی که اموال خود را وقف می‌کنند در اصل اقتصاد مقاومتی انجام داده و دست محرومین را می‌گیرند.


حجت‌الاسلام مصائبی ادامه داد: از همان ابتدا که مقام معظم رهبری، شعار اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، اوقاف در سهم خود بسیار جدی وارد عمل شده و بدون شک ماموریت اصلی اوقاف یعنی احیای موقوفات خود اقتصاد مقاومتی را شامل می‌شود و ما باید در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های مناسب آماده احیای هر چه بیشتر موقوفات داشته باشیم.


وی با اشاره به این‌که کار اوقاف در اصل یک کار اقتصاد مقاومتی است، افزود: با توجه به معنی اقتصاد مقاومتی، کار اداره اوقاف و امور خیریه رسیدگی به طبقات پائین و گرفتن دست محرومین است تا بتوانند به یک حامی تکیه بکنند و افراد با وقف اموال خود به فقرا همان اقتصاد مقاومتی را انجام می‌دهند.


حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: اگر بخواهیم لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری بگوییم و عملکرد مناسبی داشته باشیم باید نسبت به سال‌های پیش جدی تر عمل کنیم و تمام سعی و تلاشمان را بکنیم تا موقوفات بیشتری را احیا کنیم و البته در عمل به شعار سال نیاز به همدلی و در نظر گرفتن شعارهای قبلی و همزبانی و پشتیبانی مسئولین استانی است./935/302/ب1

ارسال نظرات