۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۳۲۴۳۷۵

برگزاری مراسم شهادت امام هادی در حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ حریم ملک پاسبان رضوی در رثای شهادت مظلومانه دهمین اختر تابناک آسمان ولایت؛ امام هادی(ع) اشک ماتم ریخت.
حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حریم ملک پاسبان رضوی یکشنبه شب همزمان با شب شهادت مظلومانه امام علی النقی(ع) غرق اندوه و ماتم بود.

 

جمعی از ارادتمندان به ائمه و خاندان عصمت و طهارت به ویژه امام هادی(ع) برای عرض تسلیت به پیشگاه امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی گرد هم آمدند.

 

مراسم شب شهادت مظلومانه جد بزرگوار امام زمان(عج)؛ امام هادی(ع) در جمع کثیری از زائران و مجاوران رضوی در رواق امام خمینی(ره) همراه با پخش صوت سراسری در اماکن متبرکه برگزار شد.

 

مداحان و ذاکران اهل بیت به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت در مدح این امام مظلوم پرداخته و زائران و مجاوران در غم شهادت آن امام همام به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.

 

در این مراسم حجت الاسلام جمالی به ایراد سخن و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت شهادت مظلومانه غریب سامرا؛ امام هادی پرداختند.

 

زائران غیرایرانی نیز در رواق‌های کوثر، دارالمرحمه و غدیر همزمان با سایر زائران حرم رضوی به عزاداری و سوگواری شهادت مظلومانه حضرت ابوالحسن(ع) پرداختند.

 

یادآور می‌شود؛ ابن الرضای دوم، حضرت ابوالحسن؛ امام علی‌النقی(ع) در سومین روز از ماه رجب المرجب سال 254 هجری قمری، در سن 44 سالگی از سوی متوکل عباسی به واسطه طعام زهرآلود در شهر سامراء به شهادت رسیدند./1308/202/ب1

ارسال نظرات