۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۳۲۴۴۳۸
استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج امر به معروف عاملی برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر نحوه برخورد صحیح درباره امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آموزش و نهادینه شود می توانیم در مقابل ناهنجاری ها و توطئه های غرب در بحث اعتقادی و دینی موفق ظاهر شویم.
امربه معروف و نهي از منکر

حجت الاسلام عباس شکری، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک مسأله ضروری و اعتقادی است که همه افراد باید از درون به آن اعتقاد داشته باشند.


وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر محدود به ارگان و سازمان خاصی نبوده و اجرای آن بر عهده همه مردم است که تجربه ثابت کرد حضور مردم در بخش های مختلف اثرگذاری بسزایی داشته است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نباید در برخورد با فرد خاطی بی تفاوت بود، تصریح کرد: وقتی فرصت برای  امر به معروف و نهی از منکر مهیا است نباید نسبت به تذکر آن بی ‌تفاوت باشیم و ضرورت دارد در این راستا اقدام لازم را صورت دهیم.

 

حجت الاسلام شکری خاطرنشان کرد: اگر نحوه برخورد صحیح در خصوص امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آموزش و نهادینه شود می توانیم در مقابل ناهنجاری ها و توطئه های غرب در بحث اعتقادی و دینی موفق ظاهر شویم.

 

وی درباره اهمیت امر به معرف و نهی از منکر در احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: با توجه به روایات ائمه اطهار(ع) می توان به حدیث زیبای امام جواد(ع) اشاره کرد که فرمودند امر به معروف و نهی از منکر دو مخلوق الهی است.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: هر کس امربه معروف و نهی از منکر را اجرا کند مورد نصرت و رحمت خدا قرار می گیرد و هر که آن ها را ترک و رها کند مورد عقاب قرار می گیرد که نیاز است در این راستا کوشا باشیم.

 

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: حضور بانوان محجبه در امکان تفریحی، سازمان ها و نهادها می تواند در بحث امر به معروف و نهی از منکر تاثیر گذار باشد که ضرورت دارد به این امر مهم توجه شود.


وی خاطرنشان کرد: حضور بانوان در بخش های مختلف جامعه مانند اماکن تفریحی و محیط کاری می تواند الگوی مناسبی برای سایر بانوان ما باشد تا در مسیر معروف و نیکی ها قدم بردارند.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ترویج امربه معروف و نهی از منکر برکات و دستاوردهای ارزشمندی دارد، گفت: نیاز است اهتمام شایسته ای صورت گیرد تا بتوانیم این فرهنگ متعالی و ارزشمند را در جامعه ترویج دهیم./1314/202/ب1

ارسال نظرات