۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۳۲۴۴۹۶
آیت الله نجفی:

عشائر موجب سربلندی مرجعیت شده‎اند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف تصریح کرد که عشائر عراق با ایستادگی در برابر جریان تروریستی و تکفیری داعش موجب سربلندی مرجعیت و مردم این کشور شدند.
حضرت آيت الله شيخ بشير نجفي از مراج تقليد نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی، از مراجع تقلید نجف اشرف، روز گذشته در دفتر خود با تعدادی از علما و طلاب حوزه‎های علمیه لبنان دیدار و گفت‎وگو کرد.


وی در این دیدار که خانواده حجت الاسلام و المسلمین شیخ مفید الفقیه العاملی (ره) حضور داشت خاطرنشان کرد: خداوند شیخ العاملی را رحمت و با خاندان اهل بیت (ع) محشور کند.


این مرجع تصریح کرد: شیخ العاملی با تلاش و پشتکار بسیار خدمات شایان بسیاری به حوزه علمیه لبنان انجام داده است.


علما و طلاب حوزه علمیه لبنان نیز در این دیدار از راهنمایی و رشادت‎های پدرانه مراجع تقلید و حمایت از طلاب تشکر کردند.


همچنین حضرت آیت الله نجفی در دیدار با برخی رؤسای عشائر عراق به نقش آنان در پیروزی‎های اخیر بر جریان تروریستی و تکفیری داعش اشاره کرد و گفت: عشائر نقش بسیار تاثیرگذاری را در آزادسازی مناطق اشغالی به دست اعضای جریان‎های تروریستی ایفا کردند و موجب سربلندی مردم عراق و مرجعیت شده‎اند.


وی افزود: شجاعت، کرامت، دفاع از مظلومان، حمایت از دین و اعتقاد راسخ به دین اسلام برخی از صفات عشائر عراق است که نسل در نسل در آن‎ها ادامه پیدا می کند.


این مرجع تقلید تاکید کرد که جوانان ما باید مراقب پدیده‎های عجیب و غریب کشورهای غربی که با دین ما منافات دارد، باشند.


حضرت آیت الله نجفی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: عشائر عراق باید اتحاد خود را حفظ و ارتباطشان را با مراجع تقلید بیشتر کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات