۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۳۲۴۶۹۹
امام جمعه مرند:

مبارزه با مفسدان اقتصادی باید از درون دولت آغاز شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت‌زاده گفت: مجلس باید خلاءهای قانونی را پر کند و به عبارت دیگر از وقوع جرائم اقتصادی پیشگیری داشته باشد.
نعمت زاده

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه و اقدام عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: آنچه که ابتدا باید مورد توجه مسؤولان نظام قرار گیرد، مبارزه با فساد اقتصادی و تحقق تقوای اقتصادی در جامعه است.


وی با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی و تقوای اقتصادی سبب جلوگیری از اسراف و ریخت و پاش‌های غیر ضروری می‌شود، خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، بیانگر جایگاه ویژه اقتصاد در جامعه اسلامی ایران دارد، اقدام جدی دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی مطالبه امروز رهبر معظم انقلاب است.


امام جمعه مرند با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی برنامه‌ای جامع و پویا برای رسیدن به اهداف بلند نظام اسلامی است، تصریح کرد: اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریتی جدی و کارآمد دولت و قانون‌گذاری هوشمندانه مجلس است، ضمن این‌که همکاری صمیمانه همه اقشار جامعه با دولت ضرورت دارد.


حجت الاسلام نعمت‌زاده با تأکید بر این‌که اصلاح الگوی مصرف نیز در راستای اقتصاد مقاومتی است، گفت: همه جامعه در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی بر عهده دارند، تکیه بر ظرفیت‌های دولتی و مردمی، حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زودبازده، حمایت از تولید ملی، مدیریت ارزی کشور، مدیریت مصرف دولتی و مردمی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی هستند.


وی با بیان این‌که مبارزه با مفسدان اقتصادی باید از درون دولت آغاز شود، اضافه کرد: مجلس باید خلاءهای قانونی را پر کند و به عبارت دیگر از وقوع جرائم اقتصادی پیشگیری داشته باشد، بسیاری از قوانین موجود نمی تواند از فرارهای مالیاتی و رانت‌های اقتصادی جلوگیری کند.


امام جمعه مرند افزود: تقوای اقتصادی در مصرف، تولید و عرضه باید رعایت شود، تقوای اقتصادی از ایجاد تقلب در تولید کالا جلوگیری می‌کند و کالای مرغوب و با کیفیت را به دست مصرف کننده می‌رساند و صادرات کالا را نیز تقویت می کند و از نظر وابستگی به کشورهای غربی جلوگیری در صادرات نیز نقش مهم را ایفا کند./935/302/ب3

ارسال نظرات