۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۳۲۴۹۳۴
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

تقویت مبانی دینی سبب سعادت جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیعیان در راستای تقویت ایمان خود و دیگران تلاشی وافر دارند، گفت: تقویت دینی اثر بسیاری در جامعه دارد چرا که شیعیان نسبت به یکدیگر محبت دارند کینه‌توز نیستند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شامگاه دوشنبه در مراسمی که به مناسبت دهه اول ماه رجب و در حسینیه شهدا برگزار شد، گفت: خداوند در سوره مبارکه توبه هفت مورد از برخورد مردم مومن را بیان می‌کند.

 

وی با اشاره به یکی از آن هفت مورد، افزود: مردان و زنان شیعه هر یک در بین خودشان یار و یاور یکدیگر هستند و در قلبشان نسبت به یکدیگر به جای کینه، محبت دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه شیعیان در راستای تقویت ایمان خود و دیگران تلاشی وافر دارند، گفت: تقویت دینی اثر بسیاری در جامعه دارد چرا که شیعیان نسبت به یکدیگر محبت دارند کینه‌توز نیستند به گونه‌ای که اگر شیعه‌ای از شیعه دیگر آزرده شود نه تنها نسبت به برادر مومن خود کینه‌ورزی نمی‌کند بلکه با گذشت تلاش میکند تا او رنجیده و دلسرد نشود.

 

این مفسر قرآن کریم، اظهار داشت: بیکاری و سستی در اسلام حرام است طوری که اتلاف وقت و ضایع کردن عمر را نمی‌پذیرد بنابراین باید مسلمانان و به ویژه جوانان از عمر خود کمال استفاده را ببرد.

 

وی افزود: خداوند به انسان آنقدر استعداد داده که اگر بروز کند قدرت اداره یک کشور را دارد، بنابراین شیعیان باید از این استعداد خدادادی برای حل مشکلات و یاری یکدیگر استفاده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به روایتی در خصوص کمک کردن به یکدیگر، گفت: روزی فردی نزد امام صادق(ع) آمد و بیان کرد که قصد حج عمره در ماه رجب را دارد، حضرت فرمودند: آیا ثواب عمره را در این ماه میدانی، آن فرد بیان کرد نه نمیدانم، امام فرمود: ثواب عمره رجب به این حد است که سطح کره زمین را طلا بچینی و در راه خدا هزینه کنی اما ثواب کمک کردن به یک مومن و حل مشکل او ده برابر عمره رجب است، این فرهنگ اهل بیت(ع) بیانگر این است که شیعیان در غم و سختی یار یکدیگر باشند.

 

این مفسر قرآن در پایان خاطرنشان کرد: کمک به دیگران تجارتی در مسیر کسب رضایت خدا است./813/202/ب1

ارسال نظرات