۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۳۲۵۰۷۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

شب لیلة ‌الرغائب فرصت ارزشمند تقرب و راز و نیاز با معبود است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در شب آرزوها باید خواسته های خود را به درگاه حضرت حق مطرح کنیم، گفت: نیاز است تا در این شب گرانقدر با حضرت حق خلوت کرده و به راز و نیاز با معبود هستی بپردازیم.
حجت الاسلام خليلي، استاد حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران امشب در مراسم بزرگداشت شب لیلة ‌الرغائب که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که در شب آرزوها قرار داریم که باید خواسته های خود را به درگاه حضرت حق مطرح کنیم، گفت: نیاز است تا در این شب گرانقدر با حضرت حق خلوت کرده و به راز و نیاز با معبود هستی بپردازیم.


وی تصریح کرد: فرصت های ارزشمندی در زندگی انسان وجود دارد که می توانیم در مسیر تقرب الی الله و سعادت و تعالی گام برداریم که برکات و دستاوردهای ارزنده ای وجود دارد.


حجت الاسلام خلیلی افزود: دعاهایی برای شب لیلة ‌الرغائب وجود دارد که می توانیم با انجام اعمال وارده حال و هوای خاصی پیدا کنیم که تا نیمه های شب می توانیم این اعمال را انجام دهیم.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان می تواند با انجام اعمال نیکو و صالح در مسیر خوبی ها قدم بردارد، گفت: همه ما می توانیم با حضور در محضر تعالیم والای دینی و تمسک به سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) به مراتب والایی دست پیدا کنیم.


وی با اشاره به این که انسان باید از انجام گناهان دوری کرده و به دنبال کارهای نیکو برود، افزود: انجام گناهان زندگی انسان را از مسیر سعادت و رستگاری دور می کند که باید با دوری از آن در مسیر نزدیکی به پروردگار متعال قدم برداریم.


حجت الاسلام خلیلی تصریح کرد: دعا و نیایش به درگاه حضرت حق برکات ارزشمندی برای زندگی انسان دارد که باید از فرصت های خود در این راستا بهره برداری کرده و راز و نیاز با پروردگار هستی داشته باشیم.


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: دعای دیگران در حق ما بسیار ارزشمند است که دعا از دهان غیر گرانقدر بوده و نیاز است کاری کنیم تا مردم این امر را در حق ما صورت دهند.

 

وی با بیان این که همه ما روزی از این دیار هستی می رویم که ضرورت دارد مراقب اعمال و رفتار خود باشیم، گفت: باید در رفتار خود با دیگران توجه شایسته ای داشته باشیم تا مورد لطف و دعای آنان قرار گیریم.


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: این شب فرصتی برای طلب غفران نسبت به گناهان و حرکت زندگی در مسیر بندگی و عبودیت است که ضرورت دارد بهره برداری درستی داشته باشیم./1314/202/ب1

ارسال نظرات