۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۳۲۵۰۹۶
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون ورودی حوزه های علمیه برادران کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش حوزه علمیه کاشان گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون ورودی حوزه های علمیه برادران شهرستان کاشان صبح امروز برگزار شد.
آزمون ورودی حوزه های علمیه برادران کاشان برگزار شد

حجت الاسلام  محمدجعفر محمدی مسؤول آموزش‌حوزه علمیه کاشان صبح امروز در حاشیه برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه برادران در مصلی بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: در آزمون ورودی امسال حوزه های علمیه منطقه کاشان 120 نفر داوطلب ثبت نام و در آزمون امروز شرکت کردند.

 

وی با اشاره به این که شرکت کنندگان در این آزمون از دو مقطع سیکل و دیپلم و دانشگاهی هستند یاد آور شد: مدرسه علمیه دارالعلم کاشان به مقطع دانشگاهی اختصاص دارد و داوطلبان رده تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در این مدرسه پذیرش می شوند.

 

به گفته وی، حافظان قرآن و نهج البلاغه، خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران اولویت اول ثبت نام برای پذیرش در حوزه های علمیه هستند.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان این که بخشی از این آزمون علمی است، یاد آور شد: سؤالات طراحی شده در این آزمون از کتاب های درسی هر مقطع بوده و هر داوطلبی که حداکثر 65 امتیاز را کسب کنند می تواند وارد حوزه شود.

 

وی در ادامه، تبلیغات چهره به چهره در مدارس آموزش و پرورش، تبلیغات پیامکی و بنر را از جمله فعالیت های انجام شده برای جذب در حوزه های علمیه اعلام کرد و گفت: دوازده نفر از افراد آموزش دیده با حضور در مدارس و تبلیغات چهره به چهره برای جذب طلاب در حوزه های علمیه فعالیت داشتند.

 

مسؤول آموزش‌ حوزه علمیه کاشان با اشاره به این که شرکت کنندگان در آزمون حوزه با هدف و نیت سربازی امام زمان(عج) وارد این عرصه می شوند، ابراز کرد: امروز نگاه تمام دنیا به جمهوری اسلامی معطوف شده است و ما باید این هنر را داشته باشیم تا بتوانیم مبلغانی را در سطح مرجعیت برای دنیا تربیت کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی، تربیت نیروهای امام زمان برای سراسر جهان را یکی از اهداف جذب طلاب به حوزه های اعلام کرد و تأکید کرد: هدف تدریس در مدارس علمیه باید مرجعیت باشد ضمن این که توانمندی در اصول، فقه و تفسیر به عنوان سه اصل است، چرا که دنیا نیاز به چنین افراد توانمندی از حوزه علمیه به عنوان سربازان امام زمان(عج) دارد تا هرکجا که نیاز به خدمت باشد، آماده باشند.  

 

به گفته وی، ما نمی خواهیم خود را محور بدانیم اما آنچه امروز بیش از هر چیز دیگری بروز و ظهور دارد این است که امروز دنیا ما را محور می داند و کشورهای خارجی از حوزه های علمیه جمهوری اسلامی ایران تقاضای روحانی دارند.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به مقطع بندی حوزه های علمیه استان های سراسر کشور، گفت: حوزه منطقه کاشان به لحاظ کیفیت آموزش، تعداد مدارس علمیه، علما و اساتید رتبه سوم کشور را دارد.  

 

مسؤول آموزش‌ حوزه علمیه کاشان یاد آور شد: مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان دارای 13 حوزه برادارن و 5 حوزه خواهران است که یکهزار و 800 طلبه برادر در 13 حوزه علمیه منطقه کاشان مشغول به تحصیل هستند./1307/302/ب1

ارسال نظرات