۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۳۲۵۴۰۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

نیت الهی شرط ورود طلاب به حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نخستین قدم قبل از ورود به حوزه نیت خالص است، گفت: نیت باید کاملاً برای خدا باشد و اگر غیر از این باشد به نتیجه مطلوب دست نخواهد یافت.
طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام محرابیان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشست گفتمانی در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء(س) قائمشهر با اشاره به این که تحصیل در حوزه علمیه لطفی الهی است که شامل حال هر فردی نمی شود، گفت: یک طلبه برای رسیدن به تعالی و سعادت حقیقی باید تهذیبش مقدم بر تحصیلش باشد.

 

وی با تأکید بر این که طلاب حوزه باید قدردان فرصت های به وجود آمده باشند، خاطرنشان کرد: اگر طلاب از کثرت نعمت های الهی فراهم شده ناشکری کنند این تهدیدی برای آنها است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نخستین قدم قبل از ورود به حوزه نیت خالص است، تصریح کرد: نیت باید کاملاً برای خدا باشد و اگر غیر از این باشد به نتیجه مطلوب دست نخواهد یافت.

 

حجت الاسلام محرابیان با بیان این که برای آغاز هر کار ارزشمندی نیازمند انگیزه الهی هستیم، خاطرنشان کرد: اگر برای ورود به حوزه انگیزه الهی وجود نداشته باشد کمال و تعالی نصیب یک طلبه نخواهد شد. 

 

وی با اشاره به این که نیت الهی انسان را در مسیر صحیح کمال و سعادت رهنمون می سازد، بیان داشت: یک طلبه وقتی وارد حوزه می شود با خدا میثاق می بندد و باید بر این پیمان استوار باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهترین، سالم ترین و نزدیک ترین راه برای رسیدن به کمال و مقام بندگی کامل خداوند راه طلبگی است، افزود: باید با نیتی الهی به تحصیل علم و عمل صالح بپردازیم تا سعادتمند شویم.

 

حجت الاسلام محرابیان با بیان این که فعالیت های حوزه بر دو محور اصلی علم و اخلاق استوار است، گفت: علم همراه با اخلاق می تواند در رساندن انسان به قله های تعالی بسیار اثرگذار باشد. 

 

وی با تأکید براین که طلاب باید به مباحث اخلاقی توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: آموزش و اخلاق دو بال برای حوزه است و موفقیت علمی حوزه در توجه ویژه به اخلاق و مباحث تهذیبی است. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که در سال جدید باید رابطه خود با خداوند متعال را مستحکم تر کنیم، خاطرنشان کرد: سال جدید باید برای همه ما با تحول درونی همراه باشد.

 

حجت الاسلام محرابیان بهترین پناهگاه برای انسان را قرآن و اهل بیت(ع) دانست و افزود: طلاب باید روزانه توسل به این دو ثقل داشته باشند چون پروردگار متعال در آیه 35 سوره مائده می فرماید: «ای اهل ایمان از خدا بترسید و با وسیله، به او تقرب جوئید» که این وسیله قرآن و اهل بیت هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلاب باید همواره به عمل خیر توجه ویژه داشته باشند، افزود: کار نیک موجب عاقبت بخیری فرد می شود .همچنین باید از کارهای ناپسند و بد که به ظاهر کوچک هستند دوری کنند.

 

وی افزود: اگر می خواهیم اهل بیت(ع) پناهگاه ما باشند باید توسل به اهل بیت(ع) کرده و به آنها معرفت پیدا کنیم؛ همچنین از اهل بیت(ع) متابعت کرده و در مقام عمل، تسلیم باشیم./1317/202/ب1

ارسال نظرات