۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۳۲۵۴۲۱
نماینده خبرگان رهبری:

تمام تلاش دشمن بر هم زدن امنیت پایدار نظام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: ارتقای توان نظامی، دفاعی و موشکی ایران اسلامی ضرورتی مهم و حساس در عصر حاضر است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در مراغه، اظهار داشت: امنیت، عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه پرالتهاب خاورمیانه مثال‌زدنی است.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که تمامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دنبال حفظ تمامیت ارضی و امنیت در کشور هستند، خاطرنشان کرد: حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی از نیروهای مسلح موجب ثبات و امنیت پایدار در سراسر کشور شده است.


وی با بیان این‌که تمام تلاش دشمن بر هم زدن امنیت پایدار نظام است، تصریح کرد: مردم نیز با لمس این امنیت، هم اکنون در تمامی مراحل پشتیبان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بوده و این نیروها نیز با آرمان های مکتبی خود، از ولایت فقیه و کشور دفاع می کنند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به برخی توطئه های دشمنان نظام در مناطق مرزی کشور یادآور شد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به دلیل ماهیت مکتبی بودن متمایز از سایر نیروهای نظامی جهان بوده و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، این ویژگی از ویژگی های بارز نیروهای مسلح است.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که ارتقای توان نظامی، دفاعی و موشکی ایران اسلامی ضرورتی مهم و حساس در عصر حاضر است، افزود: اگر توان موشکی نظام نبود، دشمن هیچ‌گاه پای میز مذاکره حاضر نمی شد، به یقین تلاش امروز معاندان نظام تحقق برجام موشکی علیه ایران است.


همچنین امیر سرتیپ دوم احمد ولی نژاد، فرمانده پادگان امام رضا(ع) مراغه در سخنانی اظهار داشت: نیروهای مسلح ولایت مدار جمهوری اسلامی از یادگارهای مهم امام راحل، هم اکنون با وحدت رویه در کنار هم از صلابت و قدرت دفاعی بومی برخوردار بوده و در برابر تمام تهدیدهای دشمنان آماده مقابله هستند.


وی اسلامی و مردمی بودن و شایستگی فردی، جمعی و نظامی را از مهم‌ترین ویژگی های نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: امام راحل با تفکر انقلابی خود، زمینه را برای تبحر و ایجاد ساختار نیروهای دفاعی کشور فراهم کردند که نمونه بارز آن در جنگ تحمیلی مشخص شد، به طوری که نیروهای مسلح با کمترین امکانات در برابر دشمن به پیروزی رسیدند.


امیر سرتیپ دوم ولی نژاد از آمادگی ارتش و نیروهای مسلح برای پاسخگویی به تهدیدهای خارجی خبر داد و خاطرنشان کرد: اکنون سیاست دفاعی جمهوری اسلامی بر اساس ظرفیت های اقتصادی، جغرافیایی و سیاسی نظام طراحی شده و این منابع و ظرفیت ها همواره برای دفاع از آرمان های نظام اسلامی استفاده می شود./935/203/ب1

ارسال نظرات